مایکروسافت اکسل

نحوه جمع کردن یک ستون در مایکروسافت اکسل

مایکروسافت اکسل راه های متعددی را برای جمع کردن مقادیر یک ستون خاص ارائه می دهد . می‌توانید از نوار وضعیت، جمع‌بندی خودکار و تابع SUM برای جمع کردن مقادیر در ستون خود استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از آنها آورده شده است.

مطالب مرتبطنحوه محاسبه سن در اکسل

راه هایی برای جمع کردن مقادیر یک ستون در اکسل

یکی از راه‌های جمع‌بندی ستون، استفاده از نوار وضعیت اکسل است . اگر فقط می‌خواهید مجموع را ببینید و نمی‌خواهید آن را در هیچ کجای صفحه‌گسترده‌تان نمایش دهید، از این روش استفاده کنید.

روش دوم استفاده از AutoSum است، یک ویژگی Excel که به طور خودکار تابع SUM را با آرگومان های مورد نیاز خود به سلول انتخابی شما اضافه می کند.

در نهایت، می توانید از تابع SUM محبوب برای جمع کل یک ستون یا سطرها یا محدوده های خاص در آن استفاده کنید.

مجموع ستون خود را در نوار وضعیت اکسل مشاهده کنید

برای اینکه فقط مجموع ستون خود را مشاهده کنید، سپس ابتدا صفحه گسترده خود را با Microsoft Excel اجرا کنید.

در صفحه گسترده خود، سلول های ستون خود را که می خواهید مجموع آنها را ببینید انتخاب کنید. برای انتخاب کل ستون خود، سپس در بالای ستون خود، روی حرف ستون کلیک کنید.

در نوار پایین اکسل، در کنار «Sum»، مجموع محاسبه‌شده سلول‌های انتخابی خود را خواهید دید.

علاوه بر این، نوار وضعیت تعداد و همچنین میانگین سلول های انتخابی شما را نمایش می دهد.

مطالب مرتبط: نحوه یافتن میانگین در مایکروسافت اکسل

با استفاده از ویژگی AutoSum اکسل، مقادیر ستون خود را جمع کنید

برای به دست آوردن مجموع سلول های پیوسته ستون خود، از ویژگی AutoSum داخلی اکسل استفاده کنید. با این روش سلولی را که در پایین مقادیر ستون خود قرار دارد انتخاب می کنید و به ویژگی دسترسی پیدا می کنید و سپس تابع SUM را با آرگومان های لازم برای شما پر می کند.

برای استفاده از آن، ابتدا صفحه گسترده خود را باز کنید و روی سلولی که می خواهید نتیجه را در آن دریافت کنید کلیک کنید. این ویژگی تمام مقادیر بالای سلول انتخاب شده را اضافه می کند.

در حالی که سلول شما انتخاب شده است، در تب “Home” اکسل در بالا، گزینه “AutoSum” را انتخاب کنید.

در سلول انتخابی شما، AutoSum تابع SUM را با محدوده داده شما پر کرده است. اگر به نظر خوب است، Enter را فشار دهید.

نتیجه عملکرد SUM را در سلول خود خواهید دید.

و همه چیز آماده است.

مقادیر یک ستون را با تابع SUM اکسل جمع کنید

تابع اکسل SUMبه طور گسترده ای برای جمع کردن مقادیر در صفحات گسترده استفاده می شود. شما می توانید از این تابع برای جمع کردن سلول های خاص، محدوده داده ها و حتی کل ستون استفاده کنید. این همان کاری است که AutoSum انجام می دهد، اما ما به شما نشان می دهیم که چگونه آن را به صورت دستی تایپ کنید و آن را تغییر دهید تا انتخاب را محدود کنید.

برای انجام این کار، ابتدا صفحه گسترده خود را با Microsoft Excel اجرا کنید و روی سلولی که می خواهید نتیجه را ببینید کلیک کنید.

در سلول انتخابی خود، تابع زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. در این تابع، محدوده ای C2:C22 را که داده های شما در آن قرار دارد جایگزین کنید. اگر تابع را همانطور که هست وارد کنید، تمام اعداد از ردیف C2 تا C11 را جمع می کند.

=SUM(C2:C11)

برای شمارش مقادیر از سلول‌های ستون خاص، سلول‌های خود را در SUMتابعی که با کاما از هم جدا شده‌اند به صورت زیر اضافه کنید:

=SUM(C2,C5,C8)

برای افزودن محدوده و سلول های خاص، از SUMتابع به صورت زیر استفاده کنید:

=SUM(C2:C5,C8,C10)

برای جمع کل یک ستون، از حرف ستون در SUMآرگومان تابع به صورت زیر استفاده کنید. شما می خواهید از این تابع در سلولی استفاده کنید که در ستون دیگری قرار دارد.

=SUM(C:C)

تمام سطرها را در سلول انتخابی خود اضافه می‌کنید.

همانطور که می بینید، جمع کردن اعداد از ستون های خود در مایکروسافت اکسل به آسانی استفاده از یک ویژگی داخلی یا وارد کردن دستی تابع SUM است. امیدواریم راهنمای ما به شما کمک کند.


عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید