مایکروسافت اکسل

نحوه گروه بندی ردیف ها در مایکروسافت اکسل

وقتی با یک صفحه گسترده بزرگ کار می کنید، مشاهده تنها داده هایی که می خواهید ببینید می تواند خسته کننده باشد. خوشبختانه، اکسل ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ساده کردن داده های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید به راحتی ردیف ها را در اکسل گروه بندی کنید و سپس داده های خود را در صورت نیاز جمع کنید یا گسترش دهید.

نحوه گروه بندی ردیف ها در اکسل

برای گروه بندی بر اساس ردیف در اکسل، با انتخاب ردیف های مجاور که می خواهید استفاده کنید، شروع کنید. می‌توانید این کار را با کشیدن مکان‌نما از میان سرصفحه‌های ردیف یا با انتخاب ردیف اول، نگه داشتن Shift و سپس انتخاب آخرین ردیف در محدوده انجام دهید.

به تب Data بروید و پیکان کشویی Outline را انتخاب کنید. “Group” را در منو انتخاب کنید.

سپس ردیف های انتخابی خود را به همراه چند دکمه در سمت چپ گروه بندی خواهید کرد. از این دکمه ها برای جمع کردن و گسترش گروه خود استفاده خواهید کرد.

برای جمع کردن گروه، روی علامت منفی (-) یا دکمه 1 کلیک کنید. برای بزرگ کردن گروه، روی علامت مثبت (+) یا دکمه 2 کلیک کنید.

زیرگروه ها، گروه های اضافی

شما می توانید بیش از یک گروه در یک برگه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید زیر گروه‌هایی ایجاد کنید یا از ویژگی subtotal برای گروه‌بندی و اضافه کردن محاسبات استفاده کنید .

مطالب مرتبط: نحوه گروه بندی ستون ها در مایکروسافت اکسل

برای ایجاد یک زیر گروه، گروه والد را گسترش دهید و سپس همان مراحل بالا را برای انتخاب و گروه بندی ردیف ها دنبال کنید.

هنگامی که زیر گروه را ایجاد می کنید، سطح دیگری از دکمه های مثبت (+) و منهای (-) و یک دکمه اضافی با برچسب 3 را مشاهده خواهید کرد.

سپس از مجموعه دوم دکمه های مثبت (+) و منهای (-) به همراه دکمه های 1، 2 و 3 برای جمع کردن یا گسترش کل گروه و زیرگروه استفاده می کنید.

برای ایجاد گروه دیگری در برگه، همان مراحل قبلی را دنبال کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید که نمی توانید دو گروه مجاور یکدیگر ایجاد کنید یا اکسل آنها را در یک گروه قرار می دهد. حتما یک ردیف بین گروه ها بگذارید یا از گزینه زیر گروه بالا استفاده کنید.

برای ایجاد گروه‌ها و جمع‌بندی فرعی آن‌ها به طور همزمان، تمام ردیف‌هایی را که می‌خواهید در گروه انتخاب کنید. به تب Data بروید و در منوی کشویی Outline،گزینه «Subtotal» را انتخاب کنید.

از گزینه های موجود در پنجره Subtotal برای انتخاب گروه بندی، تابع برای محاسبه و ستون مورد استفاده برای ارقام استفاده کنید. هر گزینه دیگری را که می خواهید علامت بزنید و روی “OK” کلیک کنید.

سپس ردیف های خود را طبق دستور شما گروه بندی و محاسبه می کنید. به علاوه، برای هر عملکردی که انتخاب کرده اید، یک کل کلی در پایین خواهید داشت. برای مثال، ممکن است Grand Total، Grand Average یا موارد مشابه را ببینید.

گروه بندی ردیف ها در اکسل

اگر می خواهید گروهی را که ایجاد کرده اید حذف کنید، می توانید این کار را برای گروه ها و زیر گروه ها انجام دهید.

مطالب مرتبط: نحوه قفل کردن عرض ستون و ارتفاع ردیف در مایکروسافت اکسل

با کشیدن ردیف ها، گروه را انتخاب کنید . به تب Data بروید، پیکان کشویی Outline را انتخاب کنید و «Ungroup» را انتخاب کنید.

سپس مشاهده خواهید کرد که گروه به نمای اولیه خود باز می گردد.

همچنین می‌توانید از گزینه Ungroup برای حذف فقط ردیف‌های خاصی از یک گروه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر ردیف های 2 تا 10 را در یک گروه دارید اما می خواهید ردیف های 8 تا 10 را حذف کنید، می توانید این کار را انجام دهید.

ردیف هایی را که می خواهید از گروه حذف کنید انتخاب کنید. سپس، Outline > Ungroup را در تب Data انتخاب کنید.

سپس آن ردیف ها از گروه حذف می شوند و بقیه ردیف ها در آن باقی می مانند.

سپس می‌توانید گروه باقیمانده خود را جمع کنید و بدون تأثیر بر ردیف‌هایی که حذف کرده‌اید، گسترش دهید.

اگر می‌خواهید ردیف‌ها را در اکسل برای مشاهده آسان‌تر گروه‌بندی کنید، ویژگی گروه‌بندی را در صفحه‌گسترده خود امتحان کنید.

موفق باشید.

مرتبط: نحوه جمع کردن یک ستون در مایکروسافت اکسل

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید