برنامه ها و برنامه های وب

خرید درون برنامه ای چیست؟

اگر با فروشگاه های برنامه در آیفون، آیپد، اندروید، ویندوز، مک، کروم بوک و موارد دیگر آشنا باشید، با مفهوم خرید درون برنامه ای مواجه خواهید شد . آنها چه هستند و چه کار می کنند؟ در ادامه توضیح می دهیم.

خرید درون برنامه ای چیست؟

خریدهای درون‌برنامه راهی برای افزودن ویژگی‌ها به برنامه یا برنامه‌ای است که قبلاً دانلود یا خریداری کرده‌اید. آنها می توانند مواردی مانند سطوح جدید در یک بازی، گزینه های اضافی در یک برنامه یا اشتراک در یک سرویس باشند. آنها همچنین می توانند برای حذف تبلیغات از یک برنامه استفاده شوند.

خریدهای درون‌برنامه‌ای به برخی از توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که یک نسخه آزمایشی رایگان از یک برنامه را برای شما فراهم کنند تا قبل از خرید آن را امتحان کنید یا ویژگی‌های اضافی را باز کنید.

خریدهای درون‌برنامه‌ای برای برنامه‌های رایگان در سال 2009 از فروشگاه App Apple برای iPhone OS 3.0 آغاز شد و این مفهوم به زودی به فروشگاه‌های دیگری مانند Google Play ( در سال 2011 )، فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز و Mac App Store گسترش یافت.

مطالب مرتبط: نحوه غیرفعال کردن خریدهای درون برنامه ای در اندروید یا آیفون

حذف تبلیغات

یکی از رایج ترین گزینه های خرید درون برنامه ای حذف تبلیغات است. این راهی است که توسعه دهندگان برنامه می توانند از برنامه های رایگانی که در غیر این صورت توسط تبلیغات پشتیبانی می شوند، درآمد کسب کنند. وقتی این نوع خرید را انجام می دهید، تبلیغات از برنامه حذف می شوند و دیگر آنها را نخواهید دید.

اضافه کردن سطوح یا ویژگی ها

یکی دیگر از انواع محبوب خرید درون برنامه ای، افزودن سطوح یا ویژگی های جدید به یک بازی یا برنامه است. به عنوان مثال، ممکن است یک بازی تنها با چند سطح در دسترس شروع شود، اما با پیشرفت، می توانید سطوح جدیدی را برای ادامه بازی خریداری کنید. این روش مدل اشتراک‌افزار Apogee را به یاد می‌آورد که در سال 1990 در رایانه شخصی پیشگام شد.

در برخی موارد، ممکن است بتوانید نسخه جدیدی از یک برنامه را با ویژگی های جدید خریداری کنید. این در برنامه‌های ویرایش عکس و ویدیو رایج است، جایی که برنامه اصلی ممکن است رایگان باشد، اما می‌توانید برای ارتقا به نسخه حرفه‌ای با ویژگی‌های بیشتر هزینه کنید.

ظهور بازی های رایگان

پدیده خرید درون‌برنامه‌ای باعث پیدایش مدل بازی رایگان (که اغلب به آن «F2P» گفته می‌شود، بازیکنان را با وعده بازی‌های بدون هزینه جذب می‌کند، اما بعداً با متقاعد کردن بازیکنان برای سرمایه‌گذاری در بازی، درآمد کسب می‌کند. پس از این واقعیت با خریدهای درون برنامه ای.

F2P در گذشته به دلیل اینکه چگونه توسعه دهندگان اغلب بازی ها را مهندسی می کنند تا به طور مداوم با استفاده از ترفندهای روانشناختی از بازیکنان پول استخراج کنند ، جنجال برانگیخته است.

اشتراک ها

اشتراک ها نوعی خرید درون برنامه ای هستند که به شما امکان دسترسی به یک سرویس را برای مدت زمان مشخصی می دهند. این می تواند از یک ماه تا یک سال باشد و زمانی که اشتراک شما به پایان برسد به طور خودکار هزینه از شما کسر می شود.

مربوط: نحوه لغو اشتراک فروشگاه گوگل پلی در اندروید

این نوع خرید درون‌برنامه‌ای در سرویس‌های پخش موسیقی و ویدیو رایج است، جایی که می‌توانید برای ادامه گوش دادن یا تماشا کردن، هزینه ماهانه بپردازید. همچنین در سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری رایج است، جایی که می‌توانید برای نگهداری فایل‌های خود به صورت آنلاین هزینه کنید.

خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌تواند راه خوبی برای استفاده بیشتر از برنامه‌های مورد علاقه‌تان باشد، اما مهم است که از آنچه می‌خرید و هزینه آن آگاه باشید. مطمئن شوید که شرایط هر اشتراکی را که برای آن ثبت‌نام می‌کنید درک می‌کنید و در هنگام خرید مراقب باشید زیرا خریدهای درون‌برنامه می‌توانند به سرعت اضافه شوند. در آنجا امن بمانید!

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید