دی 29, 1399 6:00 ب.ظ
قالب وردپرس دانلود آبجکت 3Dmax پرنده فناوری
نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

یافتن و محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل می تواند یک کار تکراری باشد. واضح ترین فرمول نیاز به ورود اطلاعات زیادی دارد ، اگرچه گزینه کمتر شناخته شده ای وجود دارد که شما را به همان مکان می رساند. در ادامه با ما همراه باشید.

محاسبه مجموع سلول ها در اکسل

ستون جدیدی را در هر صفحه اکسل شروع کرده و آن را برچسب گذاری کنید. اینجاست که ما از راه حل مربع های خود خارج خواهیم شد. 

مرتبط: نحوه استفاده از ویژگی سهام (Stocks) در مایکروسافت اکسل

مربع ها مجبور نیستند کنار هم باشند ، و همچنین بخش خروجی نباید باشد. می تواند در هرجای صفحه باشد.

 نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

فرمول زیر را در سلول اول در ستون جدید تایپ کنید:

= SUMSQ (
 نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

از اینجا می توانید ترکیب حرف و عدد ستون و ردیف را به صورت دستی اضافه کنید ، یا فقط با ماوس روی آن کلیک کنید. ما از ماوس استفاده خواهیم کرد ، که این بخش از فرمول را با سلول A2 پر می کند.

 نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

یک ویرگول اضافه کنید و سپس شماره بعدی را اضافه می کنیم ، این بار از B2. فقط فرمول B2 را تایپ کنید یا برای پر کردن خودکار سلول مناسب با ماوس کلیک کنید.

 نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

پرانتز را ببندید و “Enter” را روی صفحه کلید فشار دهید تا مجموع هر دو مربع نمایش داده شود. 

برای استفاده از فرمول در سلولهای اضافی ، به دنبال مربع کوچک پر شده در سلول بگردید که حاوی راه حل اولین مشکل ما باشد. در این مثال ، C2 است.

روی مربع کلیک کنید و آن را به پایین آخرین ردیف عدد بکشید تا جمع بقیه مربع ها به طور خودکار اضافه شود.

یافتن جمع سلول ها برای فقط چند سلول

در ستون “Sum of Squares” ما که در مثال قبلی ایجاد کردیم ، C2 در این مورد ، فرمول زیر را تایپ کنید:

= SUM ((A2) ^ 2 ، (A3) ^ 2)

روش دیگر ، ما فقط می توانیم اعداد را به جای سلول ها به فرمول اضافه کنیم ، زیرا هر دو روش ما را به همان مکان می رساند. این فرمول به این شکل است:

= SUM ((9) ^ 2 ، (29) ^ 2)
 نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

به عنوان مثال می توانید این فرمول ها را تغییر دهید ، سلول ها را تغییر دهید ، اعداد اضافی اضافه کنید یا مجموع سلول هایی را که حتی در کتاب کار شما نیست پیدا کنید.

درباره ی عاطفه

خوشحال هستیم که از سایت ما استفاده می کنید :)

مطلب پیشنهادی

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

آیا می خواهید در اکسل درصدی اضافه کنید؟ چند راه برای انجام این کار وجود دارد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.