مایکروسافت اکسل

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

آیا می خواهید در اکسل درصدی اضافه کنید؟ چند راه برای انجام این کار وجود دارد. به یک معنا ، می توانید در مورد افزودن مقادیر درصد صحبت کنید. یا می توانید به دنبال راهی برای اضافه کردن افزایش 15 درصدی به یک مقدار باشید. نگاهی به هر دو خواهیم انداخت. در ادامه نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل را توضیح می دهیم.

چگونه درصد ها را با هم در اکسل جمع کنیم

مرتبط: نحوه محاسبه مجموع سلول ها در مایکروسافت اکسل

می توانید مانند هر شماره دیگری درصدها را اضافه کنید. برای نمایش مجموع دو درصد خود ، یک سلول را انتخاب کنید. در این مثال ، ما می خواهیم سلول C3 را کلیک کرده و برجسته کنیم.

در نوار فرمول ، “= sum” (بدون نقل قول) را تایپ کنید و سپس بر روی اولین نتیجه ، فرمول sum کلیک کنید ، که تمام اعداد را در یک محدوده سلول اضافه می کند.

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

در سلول A3 کلیک کنید و سپس بر روی سلول B3 کلیک کنید تا هر دو انتخاب شود. اگر سلول بیشتری دارید ، می توانید روی اولین کلیک کرده و سپس Shift + روی آخرین کلیک کنید تا تمام سلولهای محدوده انتخاب شود.

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

پس از برجسته شدن سلولهای انتخابی خود ، روی صفحه کلید “Enter” را فشار دهید یا علامت تیک را در نوار فرمول فشار دهید تا فرمول اجرا شود و مجموع درصد های شما نمایش داده شود.

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

نحوه افزودن درصد در اکسل

اگر واقعاً می خواهید درصدی را به یک عدد اضافه کنید – مثلاً 15٪ به 200 اضافه کنید – پس این مثال همان چیزی است که به دنبال آن هستید. شایان ذکر است که می توانید با تغییر علامت “+” به علامت “-” در فرمول زیر ، فرمول را معکوس (با کاهش 15٪ از 200) انجام دهید.

دو شکل خود را در ستون A و B. قرار دهید ، A در مثال ما کل عدد خواهد بود ، در حالی که B درصد ما خواهد بود.

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

روی سلول خالی کنار درصد خود کلیک کنید تا به اکسل بگویید که در آن نتیجه فرمول خود را در کجا نمایش خواهیم داد.

ما می خواهیم فرمولی را به کار ببریم که به اکسل می گوید 15٪ از 83 (یا 12.45) را بگیرد و آن را به شماره اصلی ما (83) اضافه کند. این به ما نتیجه مطلوبی را می دهد ، یعنی 15٪ افزایش ، یا 94.45. فرمول زیر را می توانید به یک سلول خالی یا نوار فرمول اضافه کنید:

= A3 + (A3 * B3)
نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

“Enter” را روی صفحه کلید فشار دهید یا علامت تأیید را در سمت چپ نوار فرمول کلیک کنید تا نتیجه نمایش داده شود.

نحوه افزودن درصد در مایکروسافت اکسل

این تمام است – این همه ریاضیات کاملاً اساسی اکسل است. هنگامی که مفاهیم اساسی اکسل را درک کردید ، محاسبات ساده ای از این دست را در کمترین زمان انجام خواهید داد.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید