ویندوز 11

نحوه برنامه ریزی حالت تاریک در ویندوز 11

ویندوز 11 حالت تاریک خوبی دارد، اما درست مانند ویندوز 10 ، نمی توان برنامه ریزی کرد که به طور خودکار در شب روشن شود. خوشبختانه راهی برای رفع این مشکل بدون دانلود نرم افزار اضافی وجود دارد.

این همیشه یک حذف عجیب در ویندوز 10 و 11 بوده است. ویژگی Night Light که همچنین برای سهولت نمایش صفحه روی چشمان شما در نظر گرفته شده است، این قابلیت را دارد. به هر دلیلی، مایکروسافت آن را برای حالت‌های تاریک و روشن در نظر نمی‌گیرد. بیایید آن را درست کنیم.

مرتبط: نحوه فعال کردن نور شب در ویندوز 11

زمان بندی حالت تاریک در ویندوز 11

ما از یک برنامه داخلی ویندوز به نام ” Task Scheduler ” برای خودکار کردن زمانی که حالت تاریک روشن می شود استفاده خواهیم کرد. متأسفانه، ما باید وظایف جداگانه ای را برای حالت تاریک و روشن ایجاد کنیم، اما این روند برای هر دو یکسان خواهد بود.

ابتدا Task Scheduler را از منوی Start با جستجوی “Task Scheduler” باز کنید.

در نوار بالا، روی Action > Create Task کلیک کنید.

نامی مانند «switch_dark_theme» به کار بدهید و «Run only when user is logged on» و «Do not store password» را انتخاب کنید.

اکنون به برگه «Triggers» بروید و روی دکمه «New» کلیک کنید.

“Daily” را از نوار کناری انتخاب کنید. اکنون می‌توانیم زمانی را وارد کنیم که می‌خواهید حالت تاریک فعال باشد. اطمینان حاصل کنید که گزینه “Recur Every” روی “1 days” تنظیم شده است و روی “OK” کلیک کنید.

در مرحله بعد، به تب “Actions” بروید و روی دکمه “New” کلیک کنید. ما دو اقدام ایجاد خواهیم کرد، یکی برای طرح زمینه برنامه ها و دیگری برای طرح زمینه سیستم.

برای اقدامات، ما “Start a Program” را می خواهیم. سپس، خطوط زیر را در کادرهای «Program/Script» و «Add Arguments» قرار دهید و روی «OK» کلیک کنید.

برنامه/اسکریپت: reg

اضافه کردن آرگومان ها:add HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize /v AppsUseLightTheme /t REG_DWORD /d 0 /f

همین مرحله را دوباره تکرار کنید تا عمل دوم ایجاد شود، این بار از خط زیر برای کادر «Add Arguments» استفاده کنید:

add HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize /v SystemUsesLightTheme /t REG_DWORD /d 1 /f

(اولین اقدام، برنامه‌های شما را برای استفاده از تم تیره با تغییر گزینه «AppsUseLightTheme» تنظیم می‌کند. وظیفه دوم سیستم عامل را – مانند نوار وظیفه و سایر عناصر – با تغییر دادن «SystemUsesLightTheme» تنظیم می‌کند تا از یک تم تیره استفاده کند.)

مرتبط: نحوه بازیابی آیکون های پاک شده دسکتاپ در ویندوز 11

به تب “تنظیمات” بروید.” گزینه “Run task as soon as possible after a scheduled start is missed” را انتخاب کنید و “If the task fails, restart every option” را علامت بزنید و آن را روی ۱ دقیقه و ۳ بار شروع مجدد تنظیم کنید.

در آخر، به تب “Conditions” بروید و گزینه “Start the task only if the computer is on AC power” را بردارید. این کار باعث می شود حتی اگر از لپ تاپ با باتری استفاده می کنید، کار اجرا شود. روی «OK» کلیک کنید.

این کار اکنون در پوشه «Task Scheduler Library» فهرست می‌شود. برای امتحان کردن آن در حال حاضر، می‌توانید روی آن کلیک راست کرده و «Run» را انتخاب کنید.

زمان بندی حالت نور در ویندوز 11

تمام کارهایی که تاکنون انجام داده‌ایم، زمانی برنامه‌ریزی شده است که حالت تاریک روشن شود، اما اگر هرگز خاموش نشود، خیلی مفید نیست. همچنین باید زمان روشن شدن Light Mode را برنامه ریزی کنیم که دقیقاً همان فرآیند است.

برای برنامه ریزی حالت نور، می توانید همان مراحل بالا را دنبال کنید. با این حال، چند کار وجود دارد که باید متفاوت انجام دهید.

ابتدا، نام دیگری مانند «switch_light_theme» به کار بدهید.

البته، شما همچنین می خواهید زمان دیگری را برای فعال شدن حالت نور انتخاب کنید. دوباره مطمئن شوید که گزینه Recur every روی “1 days” تنظیم شده است.

مهمترین چیز برای وظیفه Light Mode استفاده از آرگومان صحیح برای هر یک از Actions است. پس از تایپ ” reg” در کادر برنامه/اسکریپت، خط زیر را کپی کرده و در کادر ““Add Arguments” قرار دهید.

 add HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize /v AppsUseLightTheme /t REG_DWORD /d 1 /f

و سپس برای دومین اقدام، باید از خط زیر برای کادر «“Add Arguments» استفاده کنید.

add HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize /v SystemUsesLightTheme /t REG_DWORD /d 1 /f

(مثل قبل، اولین اقدام برنامه‌های شما را با تغییر دادن «AppsUseLightTheme» به گونه‌ای تنظیم می‌کند که از یک تم روشن استفاده کنند. وظیفه دوم سیستم‌عامل را – مانند نوار وظیفه و سایر عناصر – تنظیم می‌کند تا با تغییر دادن «SystemUsesLightTheme» از یک تم روشن استفاده کند.)

بقیه مراحل مانند حالت تاریک است، بنابراین همان مراحل بالا را تکرار کنید.

نحوه تغییر زمان های برنامه ریزی شده

از آنجایی که این زمان‌ها ثابت هستند، ممکن است بخواهید آنها را در زمان‌های مختلف سال تنظیم کنید. برای انجام این کار، روی وظایف موجود در پوشه «Task Scheduler Library» دوبار کلیک کنید تا پنجره Properties باز شود. به تب “Triggers” بروید و روی دکمه “Edit” کلیک کنید، سپس زمان جدید خود را وارد کنید. برای ذخیره تغییرات، دوبار روی «OK» کلیک کنید.

حالا می توانید همین کار را برای کار دوم انجام دهید.

نحوه حذف وظایف برنامه ریزی شده

دیگر نمی خواهید از وظایف استفاده کنید؟ به پوشه Task Scheduler Library برگردید و روی هر کار کلیک راست کنید. “Disable” یا “Delete” را از منو انتخاب کنید. “Disable” کار را حفظ می کند، اما به سادگی از اجرای آن جلوگیری می کند.

هشدار: هیچ یک از وظایف سیستم ویندوز موجود را غیرفعال، حذف یا ویرایش نکنید. ممکن است مشکلات جدی با رایانه شخصی خود ایجاد کنید. ما می توانیم با خیال راحت کارهایی را که خودمان ایجاد کرده ایم حذف کنیم.


این تمام چیزی است که وجود دارد! متأسفانه، مایکروسافت این کار را به راحتی در macOS ، iPhone و Android انجام نمی دهد. عملکرد به وضوح وجود دارد، آنها فقط تصمیم نگرفته اند که به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. تا آن روز، این بهترین راه حل داخلی است. موفق باشید.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید