ویندوز 11

نحوه فعال کردن صرفه جویی در باتری (Battery Saver) در ویندوز 11

اگر عمر باتری دستگاه ویندوز 11 شما کم است – یا می خواهید از هر دقیقه برق حداکثر استفاده را ببرید – می توانید حالت صرفه جویی در باتری را روشن کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

صرفه جویی در مصرف باتری چیست؟

Battery Saver یک حالت صرفه جویی در انرژی ویندوز است که با کاهش روشنایی صفحه ، کاهش فعالیت پس زمینه و محدود کردن برخی اعلان ها ، عمر بیشتری از باتری شما می گیرد. این حالت بسیار شبیه به “Low Power Mode ” در iPhone و حالت ” Battery Saver ” در Android است. ویندوز 10 شامل حالت ذخیره باتری نیز می شود.

به طور پیش فرض ، هنگامی که باتری شما به 20 درصد یا کمتر می رسد ، بهینه ساز Battery Saver به طور خودکار روشن می شود ، اما می توانید آن را در تنظیمات در قسمت System> Power & Battery پیکربندی کنید. پس از شارژ مجدد دستگاه ، به طور خودکار خاموش می شود. همچنین ، می توانید هر زمان که می خواهید از عمر باتری صرفه جویی کنید ، به طور دستی از Battery Saver استفاده کنید.

مرتبط: نحوه تغییر روشنایی صفحه نمایش در ویندوز 11

با استفاده از تنظیمات سریع ، بهینه سازی باتری را روشن کنید

سریعترین راه برای فعال کردن Battery Saver ، منوی تنظیمات سریع است. برای باز کردن آن ، روی دکمه مخفی “Quick Settings” در نوار وظیفه خود کلیک کنید-در جایی قرار دارد که نمادهای نشانگر Wi-Fi ، بلندگو و باتری را مشاهده می کنید. یا می توانید Windows+a را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

وقتی تنظیمات سریع باز می شود ، روی “Battery Saver” کلیک کنید.

(اگر در تنظیمات سریع “Battery Saver” را نمی بینید ، روی نماد مداد در پایین منو کلیک کنید ، “Add” را انتخاب کنید ، سپس در لیست ظاهر شده “Battery Saver” را انتخاب کنید.)

پس از کلیک ، Battery Saver فوراً فعال می شود. هنگامی که آماده خاموش کردن آن هستید ، دوباره تنظیمات سریع را باز کنید و روی دکمه “Battery Saver” کلیک کنید تا دیگر روشن نباشد.

مرتبط: نحوه بررسی مشخصات رایانه شخصی در ویندوز 11

در برنامه تنظیمات ، صرفه جویی در باتری را روشن کنید

همچنین می توانید در برنامه تنظیمات ویندوز 11 Battery Saver را فعال (و پیکربندی) کنید. برای انجام این کار ، ابتدا تنظیمات Windows را با فشار دادن Windows+i در صفحه کلید خود باز کنید. یا می توانید “Settings” را در منوی استارت جستجو کنید و وقتی روی نتایج ظاهر شد روی نماد آن کلیک کنید.

وقتی تنظیمات باز می شود ، روی “System” در نوار کناری کلیک کنید ، سپس “Power & Battery” را انتخاب کنید.

در تنظیمات Power & Battery ، به قسمت “Battery” بروید. روی دکمه “Turn On Now” واقع در کنار گزینه “Battery Saver” کلیک کنید.

صرفه جویی در باتری فوراً روشن می شود. برای خاموش کردن مجدد ، روی دکمه “Turn Off Now” در کنار برچسب “Battery Saver” کلیک کنید.

در حالی که در این صفحه هستید ، همچنین می توانید درصدی را که Battery Saver با استفاده از منوی کشویی “Turn battery saver on automatically at” انتخاب کنید. این منو همچنین شامل یک گزینه “Always” برای روشن نگه داشتن دائمی باتری و یک گزینه “Never” برای غیرفعال کردن کامل آن است.

همچنین می توانید با استفاده از کلید “Lower screen brightness when using battery saver” ، صفحه را کم نور کنید. به طور کلی ، روشن نگه داشتن روشنایی صفحه نمایش شما تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری رایانه شما خواهد داشت. موفق باشید!

مرتبط: نحوه تغییر روشنایی صفحه نمایش در ویندوز 11

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید