ویندوز 10ویندوز 11

نحوه ورود به عنوان Administrator در ویندوز 10 یا 11

گاهی اوقات اجرای برنامه ها به عنوان ادمین Administrator است – اما اگر بخواهید همه چیز را به عنوان Administrator اجرا کنید چه می شود؟ ویندوز 10 و ویندوز 11 دارای یک حساب Administrator هستند، اما به دلایل خوب به طور پیش فرض غیرفعال است. نحوه فعال کردن آن را اینجا بیابید.

حساب Administrator چیست؟

ویندوز 10 و 11 دسترسی به فایل‌ها و دستورات خاصی را که در پس امتیازات مدیریتی قرار دارند، محدود می‌کنند. این فایل‌ها برای سیستم‌عامل ضروری هستند و دستورات از آن دسته‌هایی هستند که در صورت استفاده نادرست، می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

مربوط: نحوه فعال کردن حالت تاریک در ویندوز 10

ویندوز معمولاً هر بار که سعی می‌کنید کاری را انجام دهید که نیاز به دسترسی مدیریتی دارد از شما درخواست می‌کند، اما می‌توان با فعال کردن و ورود به حساب مدیر، این درخواست‌ها دور زد.

هشدار: فعال کردن و استفاده از حساب Administrator می تواند در زمان شما صرفه جویی کند اگر کارهای زیادی دارید انجام دهید، اما همچنین به این معنی است که چیزی بین شما و یک خطای فاجعه بار وجود ندارد. شما به راحتی می توانید چیزی را که قصد حذف آن را نداشتید حذف کنید.

اگر از آن استفاده نمی کنید، هرگز نباید حساب مدیر را فعال بگذارید. به طور پیش‌فرض، حساب Administrator رمز عبور ندارد – به این معنی که اگر شخصی به رایانه شخصی شما دسترسی فیزیکی پیدا کند، کنترل کامل سیستم شما و دسترسی کامل به همه فایل‌های شما را در اختیار خواهد داشت.

اما اگر می‌خواهید از حساب مدیر استفاده کنید، می‌توانید آن را با Command Prompt یا PowerShell فعال کنید و از صفحه ورود به سیستم معمولی ویندوز وارد آن شوید.

نحوه فعال کردن حساب Administrator با خط فرمان

برای فعال کردن حساب مدیر با Command Prompt، روی Start کلیک کنید، Command Prompt را در نوار جستجو تایپ کنید و سپس روی Run as administrator کلیک کنید.

net user administrator /active:yes در پنجره تایپ کنید اگر کار کرد، باید «The command completed successfully» را ببینید.

پس از فعال شدن حساب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاربران را برای دسترسی به آن تغییر دهید. همچنین هر زمان که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید در دسترس خواهد بود.

نحوه فعال کردن اکانت Administrator با PowerShell

فرآیند فعال کردن حساب مدیر با PowerShell با Command Prompt یکسان است.

برای فعال کردن حساب مدیر با PowerShell، روی Start کلیک کنید، “powershell” را در نوار جستجو تایپ کنید و سپس روی “Run as administrator” کلیک کنید.

net user administrator /active:yes را تایپ کنید، سپس Enter را بزنید. اگر حساب فعال شده باشد، «The command completed successfully» را مشاهده خواهید کرد.

اگر با موفقیت انجام شد، می‌توانید از سیستم خارج شوید یا کاربران را برای ورود به حساب سرپرست تغییر دهید.

نحوه اضافه کردن رمز عبور به حساب Administrator

اگر می خواهید به طور مرتب از حساب مدیر استفاده کنید، باید رمز عبور تعیین کنید، به خصوص اگر قصد ندارید حساب را غیرفعال کنید.

مطالب مرتبط: چگونه شماره سریال هارد خود را در ویندوز 10 پیدا کنیم

برای تنظیم رمز عبور، Command Prompt یا PowerShell را به عنوان مدیر اجرا کنید، مانند آنچه در مراحل قبل نشان داده شد. سپس  net user administrator ExamplePasswordدر Command Prompt یا PowerShell تایپ کنید، اما ExamplePassword هر رمزی را که می خواهید جایگزین کنید.

چگونه اکانت Administrator را غیرفعال کنیم

غیرفعال کردن حساب مدیر از همان فرمان فعال کردن آن استفاده می کند – با یک ترفند کوچک.

درست مانند قبل، Command Prompt یا PowerShell را به عنوان مدیر راه اندازی کنید.

تایپ net user administrator /active:noکنید و Enter را بزنید.

باید دوباره “The command completed successfully” را ببینید. از سیستم خارج شوید یا کاربران را تغییر دهید تا تأیید کنید که حساب غیرفعال شده است.

حساب Administrator قطعا چیزی نیست که شما باید روزانه از آن استفاده کنید. حتماً دستوراتی را که اجرا می‌کنید و فایل‌هایی را که جابه‌جا می‌کنید، تغییر می‌دهید یا حذف می‌کنید، دوباره بررسی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فعال کردن حساب Administrator یک آسیب پذیری امنیتی جدی است.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید