مایکروسافت پاورپوینت

نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

مایکروسافت پاورپوینت به شما امکان چرخش متن را می دهد تا متناسب با اسلاید ارائه شما بهتر باشد. با وارد کردن درجه دقیق می توانید متن را بچرخانید یا می توانید متن را با دست بچرخانید. در اینجا نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت آورده شده است.

چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

چرخاندن متن با دست به راحتی کلیک و کشیدن ماوس است. اول، پاورپوینت را باز و درج یک جعبه متن را با کلیک کردن “Text Box” گزینه در “Text” گروهی از “Insert” تب انجام دهید.

نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

نشانگر شما به یک پیکان رو به پایین تبدیل می شود. برای ترسیم جعبه متن ، ماوس خود را کلیک کرده و بکشید و سپس متن را تایپ کنید.

نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

بعد از تایپ متن ، روی فلش منحنی بالای جعبه متن کلیک کرده و بکشید تا متن چرخانده شود.

نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

چرخاندن متن با دست خوب است اگر شما از موقعیتی که متن باید داشته باشد اطلاع داشته باشید. با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد که متن در درجه خاصی باشد ، در این صورت می توانید شماره را مشخص کنید.

مرتبط: نحوه ایجاد نمودار گانت در پاورپوینت مایکروسافت

برای انجام این کار ، روی جعبه متنی که می خواهید بچرخید کلیک کرده و برجسته کنید. بعد ، در برگه “Format” ، روی گزینه “Rotate” در گروه “Arrange” کلیک کنید.

یک منوی کشویی با چند گزینه برای چرخاندن متن شما ظاهر می شود. دو گزینه اول کادر نوشتاری را از موقعیت فعلی خود به سمت راست یا چپ 90 درجه می چرخانند. دو گزینه بعدی جعبه متن را به ترتیب به صورت عمودی یا افقی می چرخانند. اگر می خواهید دقیق وارد کنید ، روی “More Rotation Options” کلیک کنید.

نحوه چرخش متن در مایکروسافت پاورپوینت

پنجره “Format Shape” در سمت راست پنجره باز می شود. برای تنظیم درجه چرخش متن ، روی فلشهای بالا و پایین در کادر “Rotation” کلیک کنید یا فقط اندازه گیری را تایپ کنید.

کادر متن اکنون به میزان ورودی تغییر می کند.

اکنون که می دانید چگونه در پاورپوینت متن را بچرخانید ، یک قدم به ایجاد اسلاید مناسب برای ارائه خود نزدیک هستید. توجه داشته باشید که می توانید از همین مراحل برای چرخش  هر شی در PowerPoint استفاده کنید – این فقط برای متن نیست!

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید