مایکروسافت ورد

نحوه جستجوی متن در برنامه مایکروسافت ورد Word

Microsoft Word ویژگی ای را فراهم می کند که به شما امکان می دهد متن را در داخل یک سند جستجو کنید. همچنین می توانید از تنظیمات پیشرفته تر برای جستجوی خود استفاده کنید. در اینجا نحوه جستجوی متن در در برنامه مایکروسافت ورد را توضیح می دهیم.

جستجوی متن در ورد

برای جستجوی متن در Word ، باید به صفحه “Navigation” دسترسی پیدا کنید. می توانید این کار را با انتخاب “یافتن” در گروه ” Find ” از برگه ” Editing ” انجام دهید.

گزینه را در گروه ویرایش پیدا کنید

یک روش جایگزین برای دسترسی به این قسمت است و با استفاده از کلیدهای Ctrl + F  کلید میانبر در ویندوز یا Command + F در مک.

مرتبط: نحوه ترکیب اسناد ورد

با باز کردن صفحه ” Navigation ” ، متنی را که می خواهید پیدا کنید وارد کنید. تعداد نتیجه هایی که متن در وجود دارد، نمایش داده می شود.

Search for Text in Word

می توانید با انتخاب فلش های بالا و پایین که در زیر جعبه جستجو قرار دارد یا با کلیک مستقیم بر روی قطعه نتیجه در قسمت پیمایش ، از طریق نتایج جستجو حرکت کنید.

Search for Text in Word

تنظیم ویژگی های جستجوی پیشرفته

احتیاطی که عملکرد اصلی آن دارد این است که موارد زیادی مانند موارد حروف موجود در متن را در نظر نمی گیرد. اگر در جستجوی مدرکی هستید که حاوی مطالب زیادی مانند کتاب یا پایان نامه باشد این مشکل است.

با رفتن به گروه ” Editing ” از برگه ” Home ” ، انتخاب فلش کنار ” Find ” و انتخاب ” Advanced Find ” از لیست کشویی ، می توانید این جزئیات را مرتبا تنظیم کنید.

Search for Text in Word

پنجره ” Find and Replace ” ظاهر می شود. ” More ” را انتخاب کنید

Search for Text in Word

در گروه ” Search Options ” ، کادر کنار گزینه های مورد نظر خود را فعال کنید.

Search for Text in Word

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید