نحوه جستجوی متن در برنامه مایکروسافت ورد Word
Microsoft Word ویژگی ای را فراهم می کند که به شما امکان می دهد متن را در داخل یک سند جستجو کنید. همچنین می توانید از تنظیمات پیشرفته تر برای جستجوی خود استفاده کنید. در اینجا نحوه جستجوی متن در در برنامه مایکروسافت ورد را توضیح می دهیم.
جستجوی متن در ورد
برای جستجوی متن در Word ، باید به صفحه “Navigation” دسترسی پیدا کنید. می توانید این کار را با انتخاب “یافتن” در گروه ” Find ” از برگه ” Editing ” انجام دهید.
یک روش جایگزین برای دسترسی به این قسمت است و با استفاده از کلیدهای Ctrl + F کلید میانبر در ویندوز یا Command + F در مک.
مرتبط: نحوه ترکیب اسناد ورد
با باز کردن صفحه ” Navigation ” ، متنی را که می خواهید پیدا کنید وارد کنید. تعداد نتیجه هایی که متن در وجود دارد، نمایش داده می شود.
می توانید با انتخاب فلش های بالا و پایین که در زیر جعبه جستجو قرار دارد یا با کلیک مستقیم بر روی قطعه نتیجه در قسمت پیمایش ، از طریق نتایج جستجو حرکت کنید.
تنظیم ویژگی های جستجوی پیشرفته
احتیاطی که عملکرد اصلی آن دارد این است که موارد زیادی مانند موارد حروف موجود در متن را در نظر نمی گیرد. اگر در جستجوی مدرکی هستید که حاوی مطالب زیادی مانند کتاب یا پایان نامه باشد این مشکل است.
با رفتن به گروه ” Editing ” از برگه ” Home ” ، انتخاب فلش کنار ” Find ” و انتخاب ” Advanced Find ” از لیست کشویی ، می توانید این جزئیات را مرتبا تنظیم کنید.
پنجره ” Find and Replace ” ظاهر می شود. ” More ” را انتخاب کنید
در گروه ” Search Options ” ، کادر کنار گزینه های مورد نظر خود را فعال کنید.