گوگل شیت

نحوه استفاده از تابع IF گوگل شیت

اگر می خواهید یک تست را با فرمول گوگل شیت اجرا کنید ، نتایج مختلفی را ارائه دهید که آیا این آزمون TRUE یا FALSE است ، باید از عملکرد و تابع IF گوگل شیت استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن را به شما توضیح می دهیم.

اگر آزمون IF ، درست باشد ، سپس Google Sheets یک شماره یا رشته متن را برمی گرداند ، یک محاسبه را انجام می دهد یا فرمول دیگری را اجرا می کند.

اگر نتیجه FALSE باشد ، کاری کاملاً متفاوت انجام خواهید داد. شما می توانید IF را با دیگر عملکردهای منطقی مانند AND و OR یا سایر عبارات IF تو در تو ترکیب کنید.

استفاده از تابع IF گوگل شیت

عملکرد IF می تواند به تنهایی در یک آزمایش منطقی واحد استفاده شود ، یا می توانید چندین عبارت IF را در یک فرمول واحد برای آزمایش های پیچیده تر استفاده کنید.

برای شروع ، صفحه گسترده Google خود را باز کنید و سپس =IF(test, value_if_true, value_if_false) به یک سلول وارد کنید.

“test” را با تست منطقی خود جایگزین کنید و سپس آرگومان های “value_if_true” و “value_if_false” را با عملیاتی یا نتیجه ای که صفحات Google ارائه می دهد جایگزین کنید و نتیجه آن نتیجه true یا FALSE باشد.

در مثال نشان داده شده در زیر ، از یک عبارت IF برای آزمایش مقدار سلول B3 استفاده شده است. اگر سلول B3 حاوی حرف B باشد ، مقدار TRUE در سلول A3 برمی گردد. در این حالت ، آن یک متن است که حاوی حرف A است.

اگر سلول B3 حاوی حرف B نباشد ، سلول A3 مقدار FALSE را برمی گرداند ، که در این مثال ، یک رشته متن است که حاوی حرف C است.

یک عبارت ساده IF در Google Sheets برای آزمایش مقدار یک سلول و بازگرداندن یک نتیجه TRUE استفاده می شود

در مثال نشان داده شده ، سلول B3 حاوی حرف B است. نتیجه TRUE است ، بنابراین نتیجه TRUE (حرف A) در A3 برگردانده می شود.

محاسبات همچنین به عنوان یک آزمایش منطقی کار می کنند. در مثال زیر ، فرمول IF در سلول A4 در حال آزمایش است که آیا سلول B4 دارای عددی برابر یا بزرگتر از عدد 10. اگر نتیجه TRUE باشد ، عدد 1 را برمی گرداند.

یک عبارت IF در Google Sheets استفاده می شود و نتیجه FALSE را برمی گرداند

در مثال سلول B4 مقدار 9 دارد. این بدان معنی است که نتیجه آزمایش منطقی FALSE است ، با شماره 2 نشان داده شده است.

تابع های IF تو در تو گوگل شیت

اگر می خواهید یک آزمایش منطقی طولانی تر و پیچیده انجام دهید ، می توانید چندین عبارت IF را در همان فرمول استفاده کنید.

برای قرار دادن چندین عبارت IF در یک فرمول واحد ، نوع ساده =IF(first_test, value_if_true, IF(second_test, value_if_true, value_if_false)). در حالی که این فقط یک عبارت IF را نشان می دهد ، می توانید همانطور که نیاز دارید ، تعداد بسیاری از عبارات IF را استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر سلول B3 برابر با 4 باشد ، فرمول IF در A3 عدد 3 را برمی گرداند. اگر سلول B3 برابر 4 نباشد ، از عبارت IF دوم برای آزمایش اینکه سلول B3 دارای ارزش کمتر از 10 است استفاده می شود.

صفحه گسترده Google Sheets که چندین عبارت IF را با نتایج TRUE و FALSE نشان می دهد

مثال بالا هر سه نتیجه احتمالی این آزمون را نشان می دهد. با اولین آزمایش منطقی (B3 برابر با 3) که نتیجه TRUE را برگرداند ، فرمول IF در سلول A3 شماره 4 را برگرداند.

آزمایش منطقی دوم نتیجه TRUE دیگری را در سلول A4 با مقدار B4 کمتر از 10 نشان داد.

تنها نتیجه FALSE در سلول A5 بازگردانده می شود ، که نتیجه هر دو آزمایش (چه B5 برابر با 3 باشد و چه کمتر از 10) FALSE است و نتیجه FALSE (صفر) را برمی گرداند.

استفاده از IF با AND و OR

از آنجا که عملکرد IF تست های منطقی را انجام می دهد ، با نتایج TRUE یا FALSE ، می توان عملکردهای منطقی دیگری مانند AND و OR را در یک فرمول IF لانه کرد. این به شما امکان می دهد یک آزمایش اولیه را با معیارهای متعدد اجرا کنید.

تابع AND برای نشان دادن یک نتیجه واقعی باید تمام معیارهای آزمون صحیح باشد. OR فقط برای یک نتیجه صحیح فقط به یکی از معیارهای آزمون نیاز دارد.

برای استفاده از OR ، تایپ کنید =IF(AND(AND Argument 1, AND Argument 2), value_if_true, value_if_false). استدلال های AND را با موارد خاص خود جایگزین کرده و هرچه دوست دارید اضافه کنید.

برای استفاده از IF یا  =IF(OR(OR Argument 1, OR Argument 2), value_if_true, value_if_false). هر تعداد آرگومان مورد نیاز خود را جایگزین کرده و اضافه کنید.

صفحه گسترده Google Sheets که عبارتهای IF را با عملکردهای AND و OR تو در تو نشان داده است

این مثال IF و AND را نشان می دهد اگر برای آزمایش همان مقادیر در ستون های B و C استفاده شود.

برای IF و B ، B3 باید برابر 1 باشد و C3 برای بازگشت A3 متن “YES” باید کمتر از 5 باشد. هر دو نتیجه برای A3 حقیقت دارند ، با یک یا هر دو نتیجه FALSE برای سلولهای A4 و A5.

برای OR ، فقط یکی از این تستها (B3 برابر با 1 یا C3 کمتر از 5) باید TRUE باشد. در این مثال ، هر دو A8 و A9 نتیجه حقیقی (“YES”) را برمی گردانند زیرا یکی یا هر دو نتیجه در ستون های B و C صحیح است. فقط A10 با دو نتیجه شکست خورده ، نتیجه FALSE را برمی گرداند.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید