مایکروسافت پاورپوینت

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

افزودن کلمه ابری به نمایش اسلاید خود با برجسته سازی کلمات کلیدی خاص به برقراری ارتباط در مورد آنچه واقعاً در مورد ارائه مهم است کمک می کند. در مایکروسافت پاورپوینت هیچ ابزاری برای ایجاد ابر کلمه وجود ندارد ، اما هنوز هم می توان آن را انجام داد. در اینجا نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت آمده است.

افزونه Pro Word Cloud را نصب کنید

اگرچه چندین برنامه جانبی در دسترس است که ادعا می کنند کلمه ابری را در پاورپوینت ایجاد می کنند ، ما در این مقاله آموزشی از افزونه Pro Pro Cloud رایگان استفاده خواهیم کرد. اما برخی اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید.

مرتبط: نحوه تغییر سریع فونت تمام اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت

از ویژگی های افزونه Pro Word Cloud می توان به خواندن سند شما و ارسال داده از طریق اینترنت اشاره کرد. اگر نگران محرمانه بودن داده های خود هستید ، ممکن است این بهترین گزینه برای شما نباشد. هنگام استفاده از نرم افزار رایگان به عنوان وسیله ای آسان و سریع برای رسیدن به خطرات ، خطراتی وجود دارد.

تقریباً همه نرم افزارهای رایگان همراه با نرم افزارهای bloat هستند و گرچه بیشتر نرم افزارهای bloat مخرب نیستند ، اما همیشه اینطور نیست. اما حتی اگر نرم افزار bloat به خودی خود مخرب نباشد ، فضای دیسک را مصرف می کند که به نوبه خود می تواند سرعت رایانه شما را کم کند.

 با این حال ، اگر هنوز مطمئن هستید که می خواهید این برنامه را به پاورپوینت اضافه کنید ، به صفحه بارگیری Pro Word Cloud بروید و روی “Get it Now” کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

یک پنجره بازشو ظاهر می شود که شامل پیوندهایی به شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی است. اگر موافق هستید ، روی “Continue” کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

سپس به فروشگاه Microsoft 365 هدایت می شوید. روی “Open in PowerPoint” کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

پیام دیگری ظاهر خواهد شد که این بار درخواست باز کردن پاورپوینت را دارد. روی «Open in PowerPoint» کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

پاورپوینت راه اندازی می شود و افزونه نصب می شود. اکنون می توانید پاورپوینت را ببندید و در هر زمان به افزونه دسترسی پیدا کنید.

ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در پاورپوینت

فایل PowerPoint را که حاوی متنی است که می خواهید با آن یک ابر کلمه ایجاد کنید ، باز کنید و سپس روی برگه “Insert” کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

بعد ، در گروه “Add-ins” ، روی “My Add-ins” را کلیک کنید.

پنجره “Office Add-ins” ظاهر می شود. روی افزونه “Pro Word Cloud” دوبار کلیک کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

پس از انتخاب ، پنجره Pro Word Cloud در سمت راست پنجره PowerPoint ظاهر می شود. در اینجا ، می توانید تنظیمات خاصی مانند قلم متن ، طرح رنگ ، سبک طرح و حروف را تنظیم کنید. همچنین می توانید تعداد کلمات در کلمه ابر و همچنین اندازه (در پیکسل) کلمه تصویر ابر را نشان دهید.

در آخر ، کلمات رایج (مانند “و” یا “اگر”) به طور پیش فرض از کلمه ابر حذف می شوند. علامت مربع کنار “Remove Common Words؟” را بردارید. اگر دوست دارید آنها را نگه دارید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

هنگامی که تنظیمات را مطابق میل خود تنظیم کردید ، متن را در اسلاید PowerPoint با کلیک کردن و نشانگر نشانگر روی متن انتخاب کنید.

نحوه ایجاد ابر کلمات (Cloud Word) در مایکروسافت پاورپوینت

دوباره به صفحه Pro Word Cloud بروید ، روی دکمه “Create Word Cloud” کلیک کنید.

Pro Word Cloud اکنون کلمه ابری شما را تولید می کند. همانطور که از نوک نمایش داده شده مشاهده می کنید ، کلمه تصویر ابر در کلیپ بورد شما کپی می شود.

اکنون می توانید تصویر را از قسمت کناری به سمت اسلاید خود کلیک کرده و بکشید یا با کلیک راست روی اسلاید و انتخاب گزینه Paste ، آن را از کلیپ بورد خود جای گذاری کنید.

با طرح های مختلف رنگ ارائه شده بازی کنید تا یکی از مواردی را که با موضوع پاورپوینت شما مطابقت دارد پیدا کنید!

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید