موبایل اندروید و تبلت

نحوه استفاده از دو برنامه در کنار هم در اندروید

گوشی های هوشمند به ابزارهای مهمی برای بهره وری تبدیل شده اند و هیچ چیز بیشتر از استفاده همزمان از چند برنامه کاربردی نیست . همه دستگاه های Android از قابلیت اجرای برنامه ها در کنار یکدیگر در حالت تقسیم صفحه پشتیبانی می کنند. ما به شما نشان می دهیم که چگونه از دو برنامه در کنار هم در اندروید استفاده کنید.

مانند بسیاری از موارد در جهان اندروید ، بسته به نسخه سیستم عامل و سازنده تلفن شما ، این روند کمی متفاوت به نظر می رسد. به طور کلی ، مراحل باید تقریباً مشابه باشد.

مرتبط: نحوه همگام سازی کلیپ بورد خود بین ویندوز و اندروید

استفاده از دو برنامه در کنار هم در اندروید

قبل از استفاده از حالت تقسیم صفحه نیازی به فعالسازی هیچ چیزی ندارید. اولین قدم این است که منوی Recents را باز کنید. این صفحه ای است که لیست برنامه های اخیراً باز شده را نشان می دهد. گاهی اوقات “نمای کلی” یا “چند وظیفه ای” نامیده می شود.

اگر از ناوبری اشاره ای استفاده می کنید ، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید و برای چند ثانیه انگشت خود را در مرکز آن نگه دارید. اگر از نوار ناوبری سه دکمه استفاده می کنید ، روی دکمه Recents ضربه بزنید.

در مرحله بعد ، برنامه ای را که می خواهید در نیمه بالای صفحه قرار دهید پیدا کنید. روی نماد برنامه در بالای پنجره پیش نمایش ضربه بزنید.

“Split Screen” را از منو انتخاب کنید. همچنین می تواند به عنوان “Open in Split Screen View” ذکر شود.

آن برنامه اکنون به بالای صفحه منتقل می شود. برنامه های اخیر در زیر ظاهر می شوند و می توانید یکی را برای قرار دادن آن در نیمه پایینی صفحه نمایش انتخاب کنید.

اندازه این دو برنامه برای تقسیم صفحه نمایش برابر است. از اینجا ، می توانید تقسیم کننده را برای تنظیم اندازه برنامه ها اسلاید کنید.

نیمه بالایی کم و بیش در بالا گیر کرده است ، اما می توانید از منوی Recents برای خاموش کردن برنامه پایین استفاده کنید یا حتی برای راه اندازی یک برنامه دیگر به صفحه اصلی بروید.

در حالت تقسیم صفحه به صفحه اصلی بروید.

در نهایت ، برای بستن حالت تقسیم صفحه ، می توانید تقسیم کننده را تا انتها یا پایین به لبه صفحه بکشید.

تبریک می گویم! نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که همه برنامه ها از حالت تقسیم صفحه پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال ، Instagram یک برنامه محبوب Android است که در حالت تقسیم صفحه کار نمی کند. نتایج شما ممکن است متفاوت باشد.

مرتبط: نحوه قفل کردن برنامه ها روی صفحه در اندروید

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید