نحوه ایجاد پوشه در گوگل داکس
برای ایجاد یک پوشه جدید برای اسناد Google Docs خود ، لزوماً نیازی نیست که Google Drive را باز کنید. می توانید پوشه های جدیدی را از داخل Google Docs در وب و تلفن همراه ایجاد کنید و ما نحوه انجام آن را به شما نشان خواهیم داد.
پوشه هایی که از داخل Docs ایجاد می کنید در کنار سایر پوشه های شما در Google Drive ذخیره می شوند .
ایجاد پوشه در گوگل داکس در وب
برای ایجاد یک پوشه جدید در Google Docs در رایانه های ویندوز، مک ، لینوکس یا کروم بوک ، یک مرورگر وب را در رایانه خود راه اندازی کرده و سایت Google Docs را باز کنید .
در سایت Docs ، سندی را که می خواهید در یک پوشه جدید قرار دهید انتخاب کنید. اگر هنوز سندی ندارید ، با کلیک روی “Blank” یک سند ایجاد کنید.
در بالای صفحه ویرایش اسناد ، درست در کنار عنوان سند ، روی گزینه “Move” (نماد پوشه) کلیک کنید.
در منوی حرکت که باز می شود ، پوشه های Google Drive خود را مشاهده خواهید کرد. در اینجا ، به پوشه ای بروید که می خواهید یک پوشه جدید در آن ایجاد کنید. سپس ، در گوشه سمت چپ پایین این منو ، روی گزینه “New Folder” کلیک کنید
در بالای منوی انتقال نام پوشه جدید خود را تایپ کنید. سپس ، در کنار فیلد نام ، روی نماد علامت تیک کلیک کنید. با این کار یک پوشه جدید با نام انتخابی شما ایجاد می شود.
در نهایت ، در گوشه سمت راست پایین منوی انتقال ، روی “Move Here” کلیک کنید. این سند فعلی شما را به پوشه تازه ایجاد شده منتقل می کند.
و به این ترتیب است که بدون ترک صفحه ویرایش ، در Google Docs پوشه ایجاد می کنید!
مرتبط: نحوه استفاده از تایپ صوتی در گوگل داکس
ایجاد پوشه در گوگل داکس در تلفن همراه
اگر از آیفون، آیپد یا تلفن اندروید استفاده می کنید ، از برنامه Google Docs برای ایجاد پوشه استفاده کنید.
برای انجام این کار ، ابتدا برنامه Google Docs را در تلفن خود راه اندازی کنید. در برنامه ، روی سندی که می خواهید به پوشه جدید منتقل شود ضربه بزنید. یا ، برای ایجاد یک سند جدید ، علامت “+” (بعلاوه) را در گوشه پایین سمت راست انتخاب کنید.
در صفحه ویرایش Docs که باز می شود ، از گوشه بالا سمت راست ، سه نقطه را انتخاب کنید.
از منوی سه نقطه ، “Move” را انتخاب کنید.
صفحه “My Drive” را مشاهده خواهید کرد که پوشه های Google Drive شما را نمایش می دهد. در این صفحه ، به پوشه ای بروید که می خواهید یک پوشه جدید در آن ایجاد کنید.
سپس ، در گوشه سمت راست بالای صفحه “My Drive” ، روی نماد پوشه ضربه بزنید.
اعلان “New Folder” باز می شود. در اینجا ، روی قسمت متن ضربه بزنید و نام پوشه خود را تایپ کنید. سپس روی “Create” ضربه بزنید.
Google Docs پوشه جدید شما را ایجاد می کند. در صفحه پوشه فعلی خود ، از گوشه سمت راست پایین ، “Move” را انتخاب کنید. این سند فعلی شما را به پوشه جدید ساخته شده منتقل می کند.
و این تنها چیزی است که برای ایجاد پوشه های جدید از داخل Google Docs روی تلفن شما لازم است!