موبایل اندروید و تبلت

نحوه استفاده از حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در اندروید

ما در جهانی زندگی می کنیم که بدون تلفن های همراه خود به جایی نمی رویم. و ما دائماً توسط اعلان های مربوط به متن ها ، ایمیل ها ، حساب های شبکه های اجتماعی و موارد دیگر بمباران می شویم. آیا می دانید تنظیماتی در تلفن شما وجود دارد که می توانید آن اعلان ها را محدود یا کاملاً ساکت کنید؟ این حالت “Do Not Disturb” نامیده می شود که به معنی مزاحم نشوید است. در اینجا نحوه استفاده از حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در اندروید آورده شده است.

حالت Do Not Disturb چیست؟

حالت Do Not Disturb در اصل برای گوشی شما یک حالت “بی صدا” است .به عبارت دیگر ، در حالی که همه موارد دیگر را بی صدا می کنید ، می توانید اعلان های مجاز را انتخاب کنید.

حالت مزاحم نشوید برای مواقعی که نمی خواهید به طور مداوم با اعلان های تلفن خود درگیر شوید ، حالت عالی است. به عنوان مثال ، می توانید هنگام خواب از حالت Do Not Disturb استفاده کنید تا با اعلان های غیر ضروری از خواب بیدار نشوید. یا اگر در یک جلسه مهم ، امتحان شرکت می کنید یا سعی دارید روی یک وظیفه بزرگ برای مدرسه یا محل کار تمرکز کنید ، نیز مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید: بهترین نرم افزار های مدیریت دانلود در اندروید

نحوه استفاده از حالت مزاحم نشوید در Android

حالت Do Not Disturb در نسخه های قدیمی اندروید قبل از 9.0 کمی متفاوت به نظر می رسد. دستگاه هایی که از اندروید 6.0 و بالاتر استفاده می کنند حالت «مزاحم نشوید» خواهند داشت. ممکن است در مقایسه با این نسخه فعلی فقط کمی متفاوت به نظر برسد یا ویژگی های مختلفی داشته باشد. برای مرجع ، تلفن من (که در این تصاویر مثال استفاده شده است) در حال حاضر دارای Android 10 است.

ساده ترین راه برای روشن کردن «مزاحم نشوید» این است که به راحتی صفحه تلفن خود را به پایین بکشید تا مرکز کنترل دسترسی سریع را ببینید. اگر آن را در شش گزینه اول مشاهده نمی کنید ، برای گسترش منو دوباره انگشت خود را به پایین بکشید. اگر هنوز آن را مشاهده نمی کنید ، ممکن است در صفحه دوم گزینه های منو باشد ، مانند من. دکمه “Do Not Disturb” مانند یک دایره با یک خط افقی در مرکز به نظر می رسد.

استفاده از حالت Do Not Disturb

همچنین می توانید از تنظیمات تلفن Android خود مستقیماً به حالت Do Not Disturb دسترسی پیدا کنید. از فهرست تنظیمات ، روی Notifications ضربه بزنید ، سپس Do Not Disturb .

اگر تنظیمات خود را برای حالت Do Not Disturb پیکربندی نکرده اید ، ممکن است بخواهید قبل از روشن کردن ابتدا این کار را انجام دهید. بیایید تمام روش های مختلفی را که می توانید حالت Do Not Disturb را شخصی سازی کنید بررسی می کنیم.

بررسی کنید: 5 تا از بهترین بازی های آشپزی و رستوران برای اندروید با لینک دانلود

چه کارهایی می توانید با حالت Do Not Disturb انجام دهید؟

روش های شگفت انگیزی وجود دارد که می توانید حالت Do Not Disturb را در زندگی روزمره خود بگنجانید. با استفاده از تمام راه های ذکر شده در زیر ، می توانید دقیقاً نحوه عملکرد حالت Do Not Disturb را برای دستگاه اندروید خود تنظیم کنید.

ساده ترین راه برای دسترسی به تنظیمات حالت «مزاحم نشوید» ضربه و نگه داشتن نماد «Do Not Disturb» در مرکز کنترل دسترسی سریع خود هستید (تصویر بالا).

برای خاموش و روشن شدن خودکار برنامه «مزاحم نشوید» را تنظیم کنید

می توانید برنامه های مشخصی برای حالت Do Not Disturb ایجاد کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، یک برنامه خواب وجود دارد که از قبل در حالت Do Not Disturb برنامه ریزی شده است. این یکی از محبوب ترین کاربردها برای عملکرد برنامه در حالت Do Not Disturb است. اما قطعاً تنها راهی نیست که می توانید از برنامه ها استفاده کنید.

همچنین به موارد زیر مراجعه کنید: 5 تا از بهترین بازی های شبیه ساز کشاورزی برای اندروید

برای روشن کردن حالت «مزاحم نشوید» بعد از هر روز مدرسه می توانید یک برنامه سفارشی تنظیم کنید تا بتوانید تکالیف خود را بدون وقفه انجام دهید. یا اگر نمی خواهید در هنگام استراحت ناهار در محل کار خود ، هیچ اعلانی دریافت شود ، می توانید هر روز کاری آن را یک ساعت روشن کنید.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از برنامه ریزی خودکار برای کار در حالت Do Not Disturb به نفع خود استفاده کنید. وقتی مجبور نیستید به خاموش و روشن کردن آن فکر کنید ، به احتمال زیاد از ویژگی موجود در تلفن خود بهره خواهید برد.

استفاده از حالت Do Not Disturb

مدت زمان خاصی را برای حالت Do Not Disturb تنظیم کنید

در حالی که برنامه ها در حالت «مزاحم نشوید» خود را مفید می دانند ، اما مدت زمان آن نیز مفید است. اگر می خواهید یک جلسه یک بار انجام دهید ، احتمالاً قرار نیست برای آن برنامه ای تنظیم کنید. یا اگر به سینما می روید و نمی خواهید تلفن شما با اعلان ها روشن شود ، احتمالاً برای این یک رویداد برنامه مشخصی ندارید. برای مواردی از این دست ، استفاده از عملکرد Duration در تنظیمات «مزاحم نشوید» مفید است.

می توانید حالت «مزاحم نشوید» را تنظیم کنید تا برای مدت زمان مشخصی خاموش باشد.

استفاده از حالت Do Not Disturb

اعلان هایی را که می خواهید پنهان یا نشان داده شود انتخاب کنید

در اینجا ، می توانید اعلان هایی را انتخاب کنید که در صورت وجود ، تا زمانی که تلفن شما در این حالت است ، می خواهید ببینید. مطمئناً نمی توانید اعلان های مهم مربوط به سیستم تلفن خود را بی صدا کنید. اما هنوز روش های زیادی برای سفارشی کردن نحوه نمایش اعلان ها هنگام حضور در حالت “مزاحم نشوید” وجود دارد.

شما می توانید تمام مشخصات زیر را مشاهده کنید ، اما موردی که فکر می کنم قابل ذکر باشد “No LED indicator” است. این نشانگر LED همان چیزی است که هنگام دریافت متن به رنگ آبی نشان داده می شود ، هنگام دریافت Snapchat به رنگ زرد و غیره نشان داده می شود. جالب است که حالت Do Not Disturb به طور خاص می تواند این حالت را نیز خاموش کند. پس از آن ، احتمال اینکه حواس شما پرت شود ، کمتر است زیرا هیچ چراغی را نمی بینید که شما را از فعالیت باخبر کند.

برخی موارد استثنایی را در قوانین حالت “Do Not Disturb” مجاز کنید

این جالبترین ویژگی حالت Do Not Disturb است. می توانید از قوانینی که در «مزاحم نشوید» تنظیم کنید ، استثناهای سفارشی ایجاد کنید. اگر شخصی وجود داشته باشد که شما هرگز نمی خواهید تماس یا پیامک از او را از دست بدهید ، می توانید از طریق او تماس بگیرید. وقتی روی «Calls from» ضربه بزنید ، به شما این امکان را می دهد که فقط مخاطبین یا فقط مخاطبین مورد علاقه خود را مجاز کنید. وقتی روی «Messages from» ضربه بزنید ، گزینه های مشابهی به شما می دهد. بنابراین هرگز تماس شخص مهمی مانند فرزند ، همسر یا والدین خود را از دست نخواهید داد.

یا می توانید تماس گیرنده های تکراری را نیز مجاز کنید. تماس گیرنده تکراری کسی است که در عرض 15 دقیقه بیش از یک بار از یک شماره تلفن تماس می گیرد. بنابراین اگر شرایط اضطراری باشد و شخصی نیاز به تماس با شما داشته باشد ، قادر به انجام این کار خواهد بود.

بعلاوه ، اگر رویدادهای تقویم ، یادآوری یا هشدارهای خاصی دارید که نمی خواهید هنگام استفاده از حالت «مزاحم نشوید» خاموش شوند ، می توانید موارد استثنائی را نیز در اینجا ایجاد کنید.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید