آموزش تغییر مالکیت یک فایل در گوگل درایو
به طور پیش فرض ، شما صاحب پرونده ای هستید که در گوگل درایو آپلود یا ایجاد کرده اید. با این حال ، اگر می خواهید مالکیت یک پرونده را به شخص دیگری منتقل کنید ، این روند آسان است. در اینجا به شما آموزش می دهیم چگونه تغییر مالکیت فایل گوگل درایو را چگونه انجام دهید.
قبل از ادامه ، باید توجه داشته باشیم که هنگامی که مالکیت یک پرونده را به شخص دیگری منتقل کردید ، نمی توانید خودتان تغییرات را لغو کنید. در واقع ، مالک جدید حتی می تواند شما را در هر زمان که بخواهد ، از پرونده خارج کند. علاوه بر این ، شما قادر به حذف پرونده یا به اشتراک گذاری آن با دیگران نخواهید بود.
حساب های شخصی Google می توانند مالکیت انواع پرونده های Google Drive زیر را انتقال دهند:
- پرونده های گوگل Google Docs
- اسلایدهای گوگل Google Slides
- فرم های گوگل Google Forms
- برگه گوگل Google Sheets
- Google My Maps
- Google Drawings
- پوشه Folder
مرتبط: آموزش اضافه کردن صفر قبل از عدد در گوگل شیت
تغییر مالکیت و صاحب پرونده و فایل های گوگل درایو
برای تغییر مالکیت یک پرونده ، ابتدا باید پرونده را با شخصی که می خواهید آن را انتقال دهید ، به اشتراک بگذارید .
برای این راهنما ، ما در مثالهای خود از یک پرونده Google Docs استفاده خواهیم کرد ، اما تمام پرونده های دیگر که قبلاً ذکر شده اند ، تقریباً به همان روش کار خواهند کرد.
مرورگر خود را باز کنید و به صفحه اصلی Google Drive خود بروید . در مرحله بعد بر روی پرونده ای که می خواهید مالکیت خود را منتقل کنید ، کلیک راست کرده و “Share” را انتخاب کنید.
اگر هنوز پرونده را با کسی به اشتراک نگذاشته اید ، می توانید شخصی را از پنجره تنظیمات “Share” که ظاهر می شود اضافه کنید. در زیر “People” ، ایمیل شخصی را که می خواهید پرونده را با او به اشتراک بگذارید وارد کنید و سپس روی “Send” کلیک کنید.
از آنجا روی “Advanced” در پایین پنجره اشتراک گذاری تنظیمات کلیک کنید.
در قسمت “Who Has Access” ، روی کادر کشویی کلیک کرده و از لیست ارائه شده “Is Owner” را انتخاب کنید.
برای اعمال تغییر مالکیت ، روی “Save Changes” کلیک کنید.
اگر از تغییر مالکیت فایل های گوگل درایو مطمئن هستید روی “Yes” کلیک کنید.
پس از انتقال مالکیت ، مالک جدید ایمیلی را دریافت می کند که در مورد تغییر آنها اطلاع می دهد.