مایکروسافت اج

نحوه فعال کردن حالت تاریک در مایکروسافت اج

مایکروسافت اج دارای یک تم تیره است که با فعال کردن تم تاریک ویندوز 10 فعال می شود . اگر از تم روشن در ویندوز 10 استفاده می‌کنید، اما می‌خواهید Edge در حالت تاریک اجرا شود، باید به صورت دستی یک تم را در تنظیمات برنامه Edge فعال کنید.

نحوه فعال کردن تم تاریک در مایکروسافت اج

برای فعال کردن حالت تاریک در مرورگر جدید مایکروسافت اج مبتنی بر Chromium، روی دکمه منو کلیک کنید و «Settings» را انتخاب کنید.

روی دکمه منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، سپس دسته «Appearance» را در سمت چپ صفحه تنظیمات انتخاب کنید.

روی کادر «Theme» در زیر سفارشی کردن مرورگر کلیک کنید و «Dark» را انتخاب کنید.

به‌طور پیش‌فرض، Edge روی تم «Light» تنظیم شده است. همچنین می‌توانید گزینه «System default» را انتخاب کنید و Edge از گزینه Windows theme که در برنامه تنظیمات انتخاب کرده‌اید پیروی می‌کند. اگر رنگ‌های تاکیدی سیستم را تنظیم کنید، از آن‌ها برای نوار عنوان و قاب پنجره نیز استفاده می‌کند.

چگونه حالت تاریک را در همه وب سایت ها در مرورگر مایکروسافت اج اعمال کنیم

وب‌سایت‌ها می‌توانند از تم تیره مرورگر شما پیروی کنند ، اما تقریباً هیچ وب‌سایتی هنوز این کار را نمی‌کند. با این حال، مرورگر Edge مبتنی بر Chromium است و حاوی همان گزینه آزمایشی «حالت تاریک اجباری» است که در Google Chrome یافت می‌شود .

برای فعال کردن آن، “edge://flags” را در نوار آدرس Edge تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

«Dark Mode» را در کادر جستجو در بالای صفحه آزمایش‌ها جستجو کنید. روی کادر “Force Dark Mode for Web Contents” کلیک کنید و “Enabled” را انتخاب کنید.

وقتی کارتان تمام شد، روی «Restart» کلیک کنید. Microsoft Edge تمام پنجره های باز مرورگر Edge شما را می بندد و دوباره باز می کند. برگه‌های باز خود را از دست نخواهید داد، اما مطمئن شوید که قبل از ادامه هر کاری (مانند داده‌های وارد شده در فرم‌ها) را در صفحات وب ذخیره کرده‌اید.

به اطراف بگردید و ببینید چگونه کار می کند. می‌توانید این گزینه را با بازگشت به صفحه پرچم‌ها، تنظیم گزینه «Force Dark Mode for Web Contents» روی «Default» و راه‌اندازی مجدد Edge غیرفعال کنید.

موفق باشید.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید