مایکروسافت ورد

نحوه ایجاد و افزودن بلوک نقل قول در مایکروسافت ورد

بلوک نقل قول برای ایجاد تورفتگی و تفکیک یک نظر نقل شده از نوشته های شما استفاده می شود. برخلاف فرورفتگی های عادی ، ایجاد و افزودن بلوک نقل قول در مایکروسافت ورد به مراحل اضافی نیاز دارد.

از آنجا که نوشتن آکادمیک با استانداردهای دقیق یک ظاهر طراحی شده است ، الزامات بلوک نقل قول در Word از سبک به سبک دیگر متفاوت است. خوشبختانه ، می توانید اندازه هر تورفتگی را با استفاده از نوار خط کش  یا با استفاده از تنظیمات “Paragraph” در منوی “Layout” یا “Paragraph” تنظیم کنید.

مرتبط: نحوه ایجاد تقویم در مایکروسافت ورد

ایجاد بلوک نقل قول در ورد با استفاده از منوی طرح بندی

سریعترین راه برای افزودن بلوک نقل قول به یک سند Microsoft Word استفاده از تنظیمات “پاراگراف” است که در برگه “Layout” در نوار بالا قابل مشاهده است.

برای افزودن نقل قول بلوک با استفاده از این فهرست ، سند Word خود را باز کرده و متن نقل قول خود را انتخاب کنید. از نوار روبان ، روی برگه “Layout” کلیک کنید تا تنظیمات “Paragraph” نمایش داده شود.

نحوه ایجاد و افزودن بلوک نقل قول در مایکروسافت ورد

نقل قول های بلوک در هر دو سبک APA و MLA باید از خط خود شروع شوند و دارای تورفتگی هایی در سمت چپ باشند که اندازه آنها 0.5 سانتی متر باشد. در سبک APA ، نقل قول های بلوک باید حداقل 40 کلمه باشد ، در حالی که در سبک MLA ، نقل قول ها باید حداقل چهار خط باشد.

اگر از سبک آکادمیک دیگری استفاده می کنید ، لطفاً به راهنمای سبک خود مراجعه کنید تا از درست بودن اندازه مطلع شوید.

از آنجا که هر دو APA و MLA از تورفتگی 0.5 سانتی متری برای نقل قولهای بلوکی استفاده می کنند ، مقدار “Left Indent” را روی “0.5 سانتی متر” تنظیم کنید و برای تأیید کلید enter را بزنید ( برای زبان فارسی این مقدار را در Right وارد کنید ). متناوباً ، از دکمه های جهت دار در سمت راست برای افزایش اندازه تورفتن با استفاده از اندازه های 0.1 سانتی متر استفاده کنید.

نحوه ایجاد و افزودن بلوک نقل قول در مایکروسافت ورد

با ایجاد یک نقل قول بلوک ، اندازه تورفتگی برای متن انتخاب شده شما تغییر می کند. سپس می توانید قالب بندی ، مانند حروف کج را اضافه کنید تا متن بیشتر برجسته شود. برای هر نقل قول اضافی که به سند خود اضافه می کنید ، باید این مراحل را تکرار کنید.

با استفاده از منوی تنظیمات پاراگراف

همچنین می توانید از منوی تنظیمات “Paragraph” در Microsoft Word برای تنظیم یک تورفتگی نقل قول بلوک استفاده کنید.

برای انجام این کار ، متن حاوی نقل قول بلوک را در سند خود انتخاب کنید ، روی متن کلیک راست کنید ، سپس از منو گزینه “Paragraph” را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد و افزودن بلوک نقل قول در مایکروسافت ورد

در برگه “Indents And Spacing” از منوی “Paragraph” می توانید یک تورفتگی را برای متن انتخاب شده خود اعمال کنید.

از آنجا که به نقل از بلاک APA و MLA نیاز به 0.5 سانتی متر تورفتگی سمت چپ است ، مقدار “Left Indent” را روی “0.5 سانتی متر” تنظیم کنید و enter را بزنید( برای زبان فارسی این مقدار را در Right وارد کنید ). اگر از سبک دانشگاهی دیگری استفاده می کنید ، سبک خود را بررسی کنید تا اندازه صحیح را در اینجا استفاده کنید.

مرتبط: نحوه استفاده از ویژگی سهام (Stocks) در مایکروسافت اکسل

می توانید مقدار را به صورت دستی تایپ کنید یا از کلیدهای جهت دار در جعبه متن استفاده کنید تا فرورفتگی به اندازه 0.1 سانتی متر افزایش یابد.

برای ذخیره تنظیمات خود روی “OK” کلیک کنید و تورفتگی نقل قول بلوک را روی متن انتخاب شده خود اعمال کنید.

پس از ذخیره ، فرورفتگی 0.5 سانتی متر بر روی متن شما اعمال می شود و در این مرحله یک نقل قول بلوکی ایجاد می شود. برای هر نقل قول اضافی که به سند خود اضافه می کنید ، باید این مراحل را تکرار کنید.

شب بخیر.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید