منظور از “لینک در بیو” در رسانه های اجتماعی چیست؟
اگر شما یک کاربر اینستاگرام هستید ، ممکن است دیده باشید که شخصی در یک پست ویدیویی یا تصویری به “پیوند در بیو” خود مراجعه کند. در اینجا این چیست که چیست و از کجا می توانید آن را پیدا کنید.
“لینک در بیو” چیست؟
لینک موجود در بیو ، پیوند واحدی در قسمت بالای نمایه کاربر حساب اینستاگرام است که دقیقاً در زیر نام کاربری و توضیحات نمایه وی قرار دارد.
برای یافتن پیوند کاربر اینستاگرام در بیو ، به صفحه نمایه وی بروید. پیوند موجود در بیو بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود ، زیرا در بالای دکمه “Follow” یا “Following” قرار دارد. با کلیک بر روی پیوند در bio ، شما را به مرورگر دستگاه خود هدایت می کند یا مرورگر درون برنامه ای را در اینستاگرام باز می کند.
چرا لینک در بیو است؟
ظهور “لینک در بیو” به عنوان بخش برجسته استفاده از شبکه های اجتماعی به دلیل رابط کاربری اینستاگرام بوجود آمد. بسیاری از مارک ها ، افراد مشهور و سازندگان محتوا از اینستاگرام برای تبلیغ جدیدترین محصولات ، خلاقیت ها یا تبلیغات خود استفاده می کنند. با این حال ، اینستاگرام اجازه نمی دهد پیوندهای قابل کلیک در کپشن های پست قرار بگیرند ، و فقط اجازه می دهد تا یک پیوند در نمایه شخص داشته باشد.
بنابراین ، آن پیوند در پروفایل حساب کاربری کاربر به مرکز تجاری اینستاگرام تبدیل شده است. این برجسته ترین راهی است که کاربر می تواند دنبال کنندگان خود را از Instagram به وب سایت دیگری هدایت کند.
به همین دلیل ، دائماً جمله “لینک در بیو” را با صدای بلند در فیلمهای اینستاگرام خواهید شنید و در کپشن های تصویر قرار می گیرد. به عنوان مثال ، یک استودیوی بازی سازی ممکن است بنویسد: “گسترش جدید ما اکنون پایان یافته است! برای بارگیری روی پیوند موجود در bio کلیک کنید “، با پیوندی که کاربر را به صفحه بارگیری بازی هدایت می کند.
مرتبط: نحوه مشاهده لینک های کلیک کرده در اینستاگرام
برنامه دیگری که در آن “لینک در بیو” معمول است ، TikTok است . مانند اینستاگرام ، فقط به یک پیوند در یک نمایه اجازه می دهد و به کاربران اجازه نمی دهد پیوندها را در کپشن ها برای فیلم ها قرار دهند. بنابراین ، کاربران باید بینندگان خود را تشویق کنند تا در عوض “لینک در بیو” را بررسی کنند. در پروفایل های توییتر نیز پیوندهایی وجود دارد. با این حال ، پیوند در بیو در آنجا کمتر برجسته است ، زیرا این سیستم عامل امکان ایجاد پیوند در توییت ها را فراهم می کند.
چه نوع لینک هایی را می توانیم در بیو قرار دهیم؟
چند نوع پیوند وجود دارد که در بیو اینستاگرام یک شخصیت ظاهر می شود. در اینجا برخی از رایج ترین موارد ذکر شده است:
- کالا / تبلیغات شخصی: اینها پیوندهایی هستند که توسط افرادی ایجاد شده اند که کالاهایی را ایجاد کرده اند که مایل به تبلیغ آنها هستند ، مانند کتابها یا تی شرت های مارک دار.
- وب سایت شرکت: این زمانی است که یک مارک یا شرکت مستقیماً به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود پیوند می دهد.
- سایر پیوندهای رسانه های اجتماعی: این نوعی پیوند است که برای تبلیغ متقابل سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند حساب توییتر وی یا کانال Youtube در نظر گرفته شده است.
- پیوندهای وابسته: پیوندهایی هستند که به کاربران امکان می دهد از خریدهای فروشگاههای آنلاین مانند آمازون کارمزد بگیرند.
- حمایت و مشارکت: اینها پیوندهای تبلیغاتی از طرف حامیان مالی است که مبلغی را برای یک موضوع در بیوگرافی حساب قرار می دهند
از آنجا که می توانید از لینک در bio برای تبلیغ هر چیزی که در دستورالعمل های انجمن اینستاگرام قرار دارد استفاده کنید ، بسیاری از انواع دیگر پیوندها به bios اضافه می شوند. نمونه های دیگر شامل صفحه هنرمند در سرویس پخش موسیقی ، نمونه کارها آنلاین ، سریال یا وب سایت شخصی است. حتی برخی از افراد حساب Venmo یا PayPal خود را در بیوگرافی خود قرار می دهند.
نکته آخر
آخرین مورد: در اینستاگرام ، محدودیت پیوندها برای استوری های اینستاگرام اعمال نمی شود . بنابراین ، حمایت های مالی و تبلیغات تجاری به طور فزاینده ای در داستان ها ظاهر می شوند ، که به کاربران اجازه می دهد تا “به بالا بکشند” و به یک پیوند مراجعه کنند.