تیک تاک

چرا تیک تاک محبوب است؟ دلیل محبوبیت تیک تاک چیست؟

TikTok یکی از بزرگترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در جهان است و پایگاه کاربری آن همچنان در حال رشد است. در اینجا توضیح می دهیم چرا افراد بسیاری به تیک تاک معتاد شده اند و به زودی از آن دست نخواهند کشید.

تیک تاک چیست؟

TikTok بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و این تعداد همچنان در حال رشد است. اگر در حال حاضر از آن استفاده نمیکنید ، این میزان استفاده حیرت انگیز به نظر می رسد ، اما دلایل بسیار خوبی وجود دارد که بسیاری از نوجوانان همچنان به این برنامه اعتیاد دارند.

در اوایل سال 2020 ،  ما کشف کردیم که چرا TikTok این همه کاربر فداکار دارد . با این حال ، با توجه به رشد سریع و مداوم آن ، ما می خواستیم کارهایی را که این برنامه باعث می شود کاربران ساعتها یا حتی روزها را صرف پیمایش در خوراک TikTok کنند ، بررسی کنیم.

مرتبط: نحوه حذف و دیلیت اکانت حساب تیک تاک ( TikTok )

صفحه “For You” و الگوریتم

بزرگترین دلیل اینکه بسیاری از نوجوانان و افراد در هر سنی هنوز به TikTok اعتیاد دارند ، خبرمایه کشف محتوای برنامه است که بیشتر به عنوان صفحه “For You” یا FYP شناخته می شود. این صفحه به عنوان جدول زمانی اصلی در برنامه عمل می کند و نحوه پیدا کردن مطالب جدید توسط افراد است. TikTok توسط الگوریتمی منحصر به فرد طراحی شده است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پر کردن FYP با بهینه ترین محتوا برای نمایش یک کاربر خاص استفاده می کند.

برای تعیین علایق شما ، برنامه با دقت تمام ردیابی می کند که چه نوع ویدیوهایی را در وهله اول با آنها تعامل دارید. به عنوان مثال ، اگر کلیپ هایی که در خارج از منزل قرار دارند را دوست دارید ، نظر می دهید یا به اشتراک می گذارید ، در این صورت فیلم های بیشتری درباره فضای بیرون در خبرمایه خود مشاهده خواهید کرد. این الگوریتم همچنین بر اساس فیلم های مختلف روابط مشترکی برقرار می کند که همان کاربران با آنها ارتباط برقرار می کنند. این قسمت مشابه بخش “requently bought together” آمازون است که پیشنهادهایی را بر اساس محصولات خریداری شده ایجاد می کند.

برخلاف سایر شبکه های اجتماعی که اساساً بر اساس ارتباطات بین افرادی است که در زندگی واقعی یکدیگر را می شناسند ، TikTok بر بهینه سازی محتوایی که می بینید متمرکز است. صرفاً صرف ساعت ها در TikTok بدون دیدن کسی که می شناسید یا او را دنبال می کنید کاملاً امکان پذیر است زیرا این سیستم عامل توسط کشف الگوریتمی کار می کند.

به دلیل ماهیت FYP ، برنامه در ادامه استفاده از محتوای مورد علاقه خود بهتر درک می کند. به همین دلیل است که افراد می توانند تجربیات بسیار متفاوت در برنامه داشته باشند. در حالی که بسیاری از آنها می توانند FYP خود را که اغلب با فیلم های رقص و اجرای آهنگ پر شده است پیدا کنند ، دیگران فقط فیلم های پخت و پز ، تعمیر خانه و نقاشی دیجیتال را مشاهده می کنند.

مرتبط: نحوه ریپورت فیلم ها ، حساب ها و نظرات در برنامه تیک تاک TikTok

ترند تیک تاک

چرا تیک تاک محبوب است؟ دلیل محبوبیت تیک تاک چیست؟

یکی دیگر از دلایل مهم سلطه TikTok به دلیل وجود ترندها ، مانند چالش های رقص برای آهنگ های محبوب یا ویدیوهای همسو با فیلترهای محبوب درون برنامه است. الگوریتم محتوای متناسب با برخی از روندهای آنلاین را که در حال حاضر محبوب هستند ، اولویت بندی می کند. از آنجا که گرایش های داغ بیشتر به دنبال جلب توجه بیشتر هستند ، سایر کاربران مرتباً در آن شرکت می کنند و محتوایی مطابق با آن گرایش ها ایجاد می کنند.

یک دلیل بزرگ که باعث بروز ترندها در TikTok می شود ، سیستم صوتی آن است. هنگامی که کاربران یک ویدئو را بارگذاری می کنند ، صدای آن ویدئو خاص می تواند توسط سایر کاربران مورد استفاده قرار گیرد یا از طریق لب مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، اگر کسی یک ریمیکس از یک آهنگ محبوب ایجاد کند ، در نهایت می توان از آن کلیپ صوتی خاص در هزاران ویدیوی دیگر استفاده کرد.

این نیز دلیل بزرگی است که باعث شده TikTok به روشی غالب تبدیل شود و آهنگ ها در جدول موسیقی پاپ مانند بیلبورد و رولینگ استون جریان می یابند و رشد می کنند. بسیاری از بزرگترین بازدیدهای دو سال اخیر از ترند TikTok نشات گرفته است. گاهی اوقات ، آهنگ های مبهم یا قدیمی نیز می توانند از یک افزایش غیرمنتظره برخوردار شوند. به عنوان مثال ، Fleetwood Mac’s Dreams که در سال 1977 منتشر شد ، اخیراً در TikTok به یک ترند تبدیل شده و در همان هفته به جدول موسیقی پاپ بازگشت .

انجمن ها در TikTok

سرانجام ، TikTok میزبان طیف متنوعی از مطالب است. گروه کلیپ ها و سازندگان محتوا معمولاً “TikTok communities” نامیده می شوند و دارای فیلم های مشابه ، فایلهای دیداری و هشتگ های متداول هستند. برای هر موضوع موضوعی ، به احتمال زیاد هزاران کاربر در مورد موضوع خاص فیلم تهیه می کنند.

به عنوان مثال ، یک خرده فرهنگ کامل TikTok وجود دارد که “Cottage-Core” نامیده می شود و بر زیبایی های فانتزی و فیلم های خانه های جنگل تمرکز دارد. کل جوامع TikTok وجود دارد که میلیون ها بازدید بر روی آجرگذاری ، بستنی ، مخلوط کردن رنگ و متحرک سازی آرم های شرکت متمرکز هستند.

تنوع موضوعات به بزرگ بودن پایگاه کاربر کمک می کند ، هم از نظر بینندگان و هم از نظر سازندگان محتوا. همچنین باعث ایجاد انگیزه در بسیاری از انواع مشاغل برای پیوستن به برنامه و ایجاد محتوا برای تبلیغ محصولات خود می شود.

آینده رسانه های اجتماعی

TikTok یک نمونه عالی از نقش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در شکل گیری عادات مصرفی ما است. دقیقاً مانند چگونگی استفاده سایت های تجارت الکترونیکی از الگوریتم های کاربر محور برای پیشنهاد خرید ، پلتفرم TikTok برای رشد انواع خاصی از محتوا به کاربران خود وابسته است.

TikTok انبوهی از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی است که باعث بروز مشکلات زیادی شده است ، هم در فضای حریم خصوصی فناوری و هم در گفتمان های سیاسی بزرگتر. به دلیل اعتماد برنامه به استفاده از اطلاعات کاربر برای کشف داده ها، سوالات زیادی در مورد اینکه برنامه واقعاً چه مقدار داده ای از کاربران خود جمع می کند و چه کسی به این داده ها دسترسی دارد ، مطرح شده است. ما در قسمت قبلی خود درباره TikTok بسیاری از این نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را پوشش داده ایم. مانند هر برنامه دیگری که روی تلفن خود نصب می کنید ، هنگام اشتراک اطلاعات محرمانه و قابل شناسایی ، احتیاط کنید.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید