خرداد 22, 1400 4:01 ب.ظ
تغییر مالک یک پرونده در گوگل درایو

نحوه تغییر مالک یک پرونده در گوگل درایو

به طور پیش فرض ، شما مالک هر فایلی هستید که در Google Drive بارگذاری یا ایجاد می کنید. با این حال ، اگر می خواهید مالکیت یک پرونده را به شخص دیگری منتقل کنید ، این یک روند آسان است. در اینجا نحوه تغییر مالک یک پرونده در گوگل درایو را توضیح می دهیم

قبل از ادامه ، باید توجه داشته باشیم که وقتی مالکیت یک پرونده را به شخص دیگری منتقل کردید ، خودتان نمی توانید تغییرات را لغو کنید. در واقع ، مالک جدید حتی می تواند شما را هر زمان که بخواهد به طور کامل از پرونده حذف کند. علاوه بر این ، شما قادر به حذف پرونده یا اشتراک گذاری آن با شخص دیگری نخواهید بود.

حسابهای شخصی گوگل می توانند مالکیت انواع فایلهای گوگل درایو زیر را انتقال دهند:

  • پرونده های گوگل
  • گوگل اسلاید
  • گوگل فرم
  • گوگل شیت
  • Google My Maps
  • Google Drawings
  • Folder

تغییر مالک یک پرونده در گوگل درایو

برای تغییر مالکیت یک پرونده ، ابتدا باید پرونده را با شخصی که می خواهید آن را به او انتقال دهید به اشتراک بگذارید .

مرتبط: نحوه ذخیره پیوست های جیمیل در گوگل درایو

برای این راهنما ، ما در مثالهای خود از یک پرونده Google Docs استفاده خواهیم کرد ، اما همه پرونده های دیگر که قبلاً ذکر شده بود تقریباً به همان روش کار می کنند.

مرورگر خود را باز کرده و به صفحه اصلی Google Drive خود بروید . بعد ، به فایلی که می خواهید مالکیت آن را منتقل کنید بروید ، روی آن کلیک راست کرده و سپس “Share” را انتخاب کنید.

اگر هنوز پرونده را با کسی به اشتراک نگذاشته اید ، می توانید از پنجره تنظیمات “Share” که ظاهر می شود ، فردی را اضافه کنید. به سادگی آدرس ایمیل آنها را در کادر متن “Add People And Groups” تایپ کنید.

پس از افزودن آدرس ایمیل معتبر ، پنجره تغییر شکل می دهد تا به شما امکان تغییر سطح اجازه گیرنده (ویرایشگر ، نظر ، یا نمایشگر) ، اطلاع رسانی به شخص برای اشتراک گذاری پرونده با وی و گزینه درج پیام را بدهد. پس از پایان کار ، روی دکمه “Send” کلیک کنید.

ممکن است بعد از اشتراک سند ، پنجره اشتراک بسته شود. اگر این اتفاق افتاد ، دوباره روی پرونده کلیک راست کرده و گزینه “Share” را انتخاب کنید.

اکنون لیستی از حساب هایی که سند با آنها به اشتراک گذاشته شده است را مشاهده خواهید کرد (از جمله آدرس ایمیل خود را). روی کادر کشویی مربوط به شخصی که مالکیت را به او منتقل می کنید کلیک کنید و سپس “Make Owner” را از لیست ارائه شده انتخاب کنید.

قبل از انتقال مالکیت پرونده ، Google Drive آخرین فرصت را برای تغییر نظر از شما می خواهد. Google به شما هشدار می دهد زیرا بعد از آن نمی توانید این عمل را برگردانید. برای ادامه “Yes” را کلیک کنید.

توجه: اگر مالکیت یک پوشه را تغییر دهید ، فقط پوشه – نه هیچ یک از پرونده های داخل – به شخص جدید منتقل می شود.

بعد از انتقال مالکیت ، مالک جدید ایمیلی دریافت می کند که تغییرات را به آنها اطلاع می دهد.

آنچه در آن وجود دارد همین است. تا زمانی که مالک جدید تصمیم به تغییر دسترسی شما نگیرد ، هنوز می توانید فایلی را که از آن مالکیت را منتقل کرده اید ویرایش کنید.

درباره ی عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی البته عاشق سریالای ترکی هم هستم =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.