چگونه در اینستاگرام فالوور و دنبال کننده های خود را افزایش دهیم ( بخش اول )
اینستاگرام قبلاً برنامه ای بود که به راحتی به کاربران اجازه می داد تصویری با کپشن زیبا به اشتراک بگذارند. با این وجود ، طی این سال ها ، اینستاگرام به ابزاری اساسی برای بسیاری از مشاغل و سازندگان محتوا تبدیل شده است. با توجه به اینکه اینستاگرام هر ماه 1 میلیارد کاربر دارد ، این یک بستر خارق العاده برای تعامل شما با مشتریان بالقوه است. در ادامه بیشتر درباره ی افزایش فالور در اینستاگرام صحبت می کنیم.
از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است ، به راحتی می توانید محصول ، محتوا یا خدمات خود را به گونه ای به نمایش بگذارید که باعث جذب مشتری شود. در این عصر مدرن ، ما موجوداتی بسیار بصری هستیم. ما نمی خواهیم در مورد یک محصول یا خدمات چیزی بخوانیم. در عوض ، ما می خواهیم آن را در عمل ببینیم. ما مشتاق محتوا به صورت عکس و فیلم هستیم زیرا به نظر ما به نظر می رسد که در وقت خود صرفه جویی می کنیم .
اما در این مقاله ، روش های بسیار زیادی را برای شما به کار می بریم که می توانید اینستاگرام خود را بهینه کنید و مشتری یا طرفداران خود را گسترش دهید. شما دقیقاً یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید فالوور ارگانیک بیشتری در اینستاگرام خود بدست آورید . با ما در ادامه همراه باشید.
همچنین بخوانید: اینستاگرام ریلز (Instagram Reels) چیست ؟ آیا یک کپی از تیک تاک است؟
چگونه می توان فالوور بیشتری در اینستاگرام به دست آورد
همه افراد می خواهند سفری متفاوت داشته باشند و پیروان خود را در اینستاگرام افزایش دهند. مواردی که برای یک تجارت طلا و جواهر بهترین نتیجه را دارند ممکن است برای یک وبلاگ نویس مواد غذایی، مناسب نباشد. بنابراین بهترین توصیه این است که همه نکات زیر را مرور کرده و یادداشت کنید و سپس با گذشت زمان ، ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.
هنگام تلاش برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام چه کاری نباید انجام شود
اگر در ابتدای سفر خود در اینستاگرام باشید ، به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر طاقت فرسا به نظر می رسد. اگر در مورد استراتژی اینستاگرام خود فکری نکرده اید ، احتمالاً در حال حاضر فقط تعداد معدودی دنبال کننده دارید. و تعداد آنها به همان سرعتی که می خواهید رشد نمی کنند. سقوط در تله های زیر آسان است ، اما به من اعتماد کنید ، اینها کار چندانی جالبی برای رشد شما نمی باشد.
از هشتگ های عمومی خودداری کنید
بعداً بیشتر به هشتگ ها خواهیم رسید ، اما در اینجا توضیح مختصری آورده شده است. هشتگ ها برای کمک به فیلتر کردن محتوای شما و به شما امکان می دهند افراد براساس عبارات جستجو ، شما را پیدا کنند.
در اینجا یک مثال عالی وجود دارد که به طور مکرر در عصر جدید مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از عروسی های مدرن هشتگ سفارشی برای مهمانان خود ایجاد می کنند تا از آنها برای هر عکس گرفته شده در عروسی استفاده کنند. به عنوان مثال ، جان اسمیت و جین دو ممکن است از هشتگ #SmithandDoeWedding یا چیزی در این راستا استفاده کنند. سپس ، هر کاربر اینستاگرام که از آن هشتگ در عکس خود استفاده کند ، وقتی کسی بخواهد به محتوای زیر #SmithandDoeWedding نگاه کند ، عکس عروسی را می بیند.
مرتبط: نحوه غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام ( Instagram )
در همین شرایط ، اگر کسی در عروسی از عروس و داماد عکس بگیرد ، ممکن است از هشتگ های زیر استفاده کند: # love، #ido، #cutestcouple و سایر هشتگهای عمومی که توسط تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام استفاده می شود. اگر می خواهید اینستاگرام خود را دنبال کنید ، استفاده از هشتگ های عمومی مانند #love به ندرت منجر به دیده شدن ، پسندیدن یا نظر دادن توسط پست های شما توسط افراد خارج از دنبال کنندگان فعلی شما می شود.
هنگامی که می توانید ، سعی کنید هشتگ های متنوعی را انتخاب کنید که با آنچه فکر می کنید افراد برای یافتن پست شما جستجو می کنند ، همسو باشد.
از هشتگ های #followforfollow اجتناب کنید
مردم به طور مکرر از هشتگ هایی مانند #followforfollow و #likeforlike و #pleasefollow و غیره استفاده خواهند کرد. اگرچه این ممکن است چند دنباله دار برای شما ایجاد کند ، اما شما را ناامید به نظر می رساند و باعث نمی شود دنبال کننده هایی که واقعاً می خواهند محتوای ارسال شده شما را ببینند . اگر کسی شما را دنبال کند زیرا شما می خواهید او را دنبال کنید ، آنها به محتوای شما اهمیتی نمی دهند – آنها فقط به دنبال فالوور هستند.
از لایک / فالوورهای خریداریی شده خودداری کنید
وقتی تازه شروع به کار در اینستاگرام می کنید ، پرداخت هزینه لایک یا فالوور واقعاً وسوسه انگیز است. امروزه انجام این کار بسیار آسان است. شما برای 500-1000 دنبال کننده 10.00 دلار پرداخت می کنید. ولی این کار اشتباه است.
بسیاری از این سایت های “پرداخت هزینه برای فالوور و لایک” با ربات ها شما را دنبال می کنند. اینستاگرام در گرفتن فالوورهای جعلی و حذف آنها بسیار خوب شده است و این فالوورها را حذف می کند.
بعلاوه آنها محتوای شما لایک نمی کنند. آنها قرار نیست پست های شما را لایک کنند و با آنها درگیر شوند. وقتی کسی ببیند شما 1000 فالوور دارید ، اما در پست های شما هیچ تعاملی ندارد ، احتمالاً می فهمد که چه خبر است.
من به شما قول می دهم – انجام کار بیشتر برای به دست آوردن فالوورهای خود منجر به رشد بهتر اینستاگرام خواهد شد. و پیروان خود را به دست می آورید که در واقع دیدن محتوایی را که در آن قرار می دهید اهمیت می دهند.
از کمیت بیش از کیفیت خودداری کنید
اگر فقط می توانید 1 تا 2 پست خوب در هفته قرار دهید ، اشکالی ندارد. 1 تا 2 پست خوب بسیار بهتر از 10 تا 12 پست فرعی خواهد بود. اگر در حال ارسال عکسهای تار ، تصادفی یا هر چیز دیگری هستید که به نظر خوب نمی رسد ، احتمالاً نتیجه خوبی نخواهد داشت.
اگر مشاغل بزرگتری هستید و می توانید به شخصی پول پرداخت کنید تا پست های جذاب را چندین بار در روز ارسال کند ، دنبال آن بروید.
اما اکثر مردم این نوع پول را ندارند که به یک مدیر اختصاصی شبکه های اجتماعی بدهند. بیشتر افراد فقط هفته ای برای چند پست وقت دارند و این اشکالی ندارد. بهتر است پستهای با کیفیتی را دنبال کنید که دنبال کنندگان شما آنها را دوست خواهند داشت تا یک دسته از پستهای کم نور که جذابیت چندانی از جامعه شما ندارند.
یک استراتژی محتوای متفکرانه برای اینستاگرام خود ارائه دهید
برای اینکه بتوانید در اینستاگرام موفق ترین باشید ، به یک استراتژی نیاز دارید. یک استراتژی شما را مسئول و با انگیزه نگه می دارد تا به آن عمل کنید.
اهداف شما چه هستند؟
ابتدا باید به این فکر کنید که چرا می خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورید. آیا می خواهید فالوور خود را گسترش دهید تا محتوای خود را با آن به اشتراک بگذارید؟ آیا می خواهید با افزایش بازدید به وب سایت خود ، دید کسب و کار خود را افزایش دهید؟ یا به دلایل دیگری دنبال کنندگان بیشتری می خواهید؟
هدف شما هرچه باشد ، باید آن را جایی بنویسید. هدف خود را همانطور که می خواهید مبهم یا مشخص کنید ، هرچند خاص همیشه بهتر است. به عنوان مثال ، “من می خواهم فروش وب سایت خود را در مدت 6 ماه 25٪ افزایش دهم” بهتر از “من می خواهم فروش خود را افزایش دهم” است.
مخاطب شما کیست؟
در مرحله بعدی ، باید به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. می خواهید چه کسانی محتوای شما را ببینند؟ آن ها چند ساله هستند؟ آن گروه سنی دوست دارد در اوقات فراغت چه کاری انجام دهد؟ آنها کجا زندگی می کنند؟ جمع آوری اطلاعاتی از این دست در مورد مخاطبان مورد نظر شما در طراحی استراتژی محتوای شما بسیار مفید خواهد بود.
وقتی مطالب خود را در اطراف مخاطبان خود طراحی می کنید ، احتمالاً مخاطبان شما نیز پذیرای آن هستند. به عنوان مثال ، بگویید یک فروشنده جواهرات در Etsy می خواهد با تبلیغ جواهرات خود در اینستاگرام فروش خود را افزایش دهد. اگر این فرد در درجه اول برای زنان زیورآلات بسازد ، باید پست های خود را به سمت زنان هدف قرار دهد. و اگر این فرد به طور اتفاقی جواهرات بی نظیر دیگری نیز تهیه کند که مورد توجه افرادی باشد که بازی های ویدیویی یا سنگ های قیمتی را دوست دارند ، پس باید در مورد شخصی که ممکن است این جواهرات را بپوشد فکر کنند. چه عواملی باعث ایجاد تمایل به خرید جواهرات خود می شود؟
همان استراتژی تجاری را می توان برای هر کس دیگری که سعی در افزایش دنبال کردن در اینستاگرام دارد ، اعمال کرد.
بنابراین ، برای جمع بندی آن:
- شما باید آنچه را که می خواهید از افزایش فالوورهای اینستاگرام خود بدست آورید ، یادداشت کنید.
- شما باید به این فکر کنید که پست های اینستاگرام شما چه کسانی را هدف قرار خواهد داد.
نمایه اینستاگرام خود را بهینه کنید
قبل از اینکه افراد شما را دنبال کنند ، آنها به نمایه شما می روند. آنها بیوگرافی ، جدیدترین تصاویر شما را بررسی می کنند و حتی ممکن است روی URL در نمایه شما کلیک کنند. به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که نمایه شما به اندازه کافی جذاب است و باعث می شود کسی روی دکمه “دنبال کردن” کلیک کند.
بیو خود را کوتاه ، اما آموزنده نگه دارید. نیازی نیست که کل داستان زندگی خود را شروع کنید یا برخی از عناوین شوخ طبعی را ارائه دهید. اگر یک وبلاگ نویس مواد غذایی هستید ، می توانید چیزی مانند “سلام ، من یک وبلاگ نویس غذا هستم. من غذاهای آسان و خوشمزه درست می کنم که می توانید ظرف 30 دقیقه یا کمتر بپزید. ” فقط می توانید یک URL در بیوگرافی خود داشته باشید . می توانید به رسانه های اجتماعی دیگر ، وب سایت خود یا هر URL دیگری که مناسب می دانید پیوند دهید.
اطمینان حاصل کنید که عکس نمایه شما نمایشی عالی از برند شما است. اگر یک شغل تجاری هستید ، به احتمال زیاد می خواهید یک تصویر واضح از لوگوی خود را به عنوان عکس نمایه خود داشته باشید. اگر خالق محتوا هستید ، احتمالاً می خواهید تصویری شفاف و حرفه ای از خود داشته باشید.
در اینجا یک نکته مفید دیگر نیز وجود دارد: نام و نام کاربری شما در اینستاگرام قابل جستجو است. بنابراین اگر یک سرآشپز شخصی هستید ، ممکن است فکر کنید اینستاگرام خود را “جان اسمیت |.” سرآشپز شخصی »برای کمک به افراد در یافتن شما در جستجوها. هرچه می خواهید افراد جستجو کنند تا بتوانند شما را پیدا کنند ، سعی کنید آن را به نام نمایه خود قرار دهید.
محتوای با کیفیتی ارسال کنید که مردم به دنبال آن هستند
من در بالا به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردم ، اما مطمئن شوید محتوایی که ارسال می کنید کیفیت دارد. هیچ کس نمی خواهد یک تصویر مبهم و کج از بالکن شما ببیند. مردم می خواهند چیزهای زیبایی ببینند. خواه در حال ارسال عکس از یک صحنه ، از یک شخص (یا خودتان) ، یا از چیزی مانند غذا یا یک محصول باشید ، مطمئن شوید که تمرکز کافی و نور کافی دارد. این دو مورد به تنهایی باعث ایجاد تفاوت در تصاویر شما می شود.
به کپشن های خود نیز فکر کنید. اگر یک عکس خوب همراه با کپشن فوق العاده باشد ، می تواند یک عکس عالی شود. شما می توانید انگیزشی ، شوخ ، شاد ، جدی و غیره بنویسید. هر لحنی را که احساس می کنید متناسب با عکس و پیامی است که می خواهید منتقل کنید انتخاب کنید. اگر نمی دانید چه چیزی در کپشن خود بنویسید ، میتوانید با انتخاب چند ایموجی کپشن خود را تکمیل کنید.