گوگل درایو

نحوه تنظیم و استفاده از گوگل درایو در مک

در حالی که کاربران اپل به راحتی می توانند از سرویس ذخیره سازی iCloud استفاده کنند ، اما مشکل اینجاست که این دستگاه تنها با 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می شود. به جای پرداخت هزینه اضافی ، می توانید از گوگل درایو در مک استفاده کنید و آن را در مک تنظیم کنید.

پس از نصب و تنظیم گوگل درایو ، به عنوان یک پوشه در برنامه Finder ظاهر می شود. برای اینکه بتوانید از گوگل درایو در مک استفاده کنید ، باید یک حساب Google داشته کنید.

مرتبط: آموزش ساخت اکانت گوگل ( جیمیل ) Gmail

نصب گوگل بکاپ و همگام سازی در مک

برای دسترسی به Google Drive در Mac (و نه از یک مرورگر) ، باید نرم افزار Google Backup و Sync را بارگیری و نصب کنید.

به وب سایت Google Drive بروید و روی دکمه ” Download ” در قسمت ” Personal ” کلیک کنید.

در وب سایت Google Drive ، روی نرم افزار Download for Backup and Sync کلیک کنید

برای شروع بارگیری نرم افزار با شرایط و ضوابط موافقت کنید.  پس از اتمام بارگیری ، پرونده DMG را باز کنید .

در نصب DMG ، نماد ” Backup and Sync from Google ” را به سمت پوشه ” Applications ” از طرف دیگر بکشید.

در نصب کننده پشتیبان و همگام سازی Google Drive برای Mac ، پشتیبان گیری و همگام سازی را از آیکون گوگل به نماد پوشه برنامه ها در سمت راست بکشید

پس از چند لحظه ، نرم افزار Backup و Sync برای Google Drive در Mac شما نصب خواهد شد.

می توانید از طریق Launchpad خود یا با جستجوی ” Backup and Sync ” در Spotlight Search ، به آن دسترسی داشته باشید که با کلیک روی نماد جستجو در سمت راست بالای صفحه Mac خود یا فشار دادن کلیدهای نوار CMD + Space ، قابل دسترسی است.

نماد راه اندازی پشتیبان و همگام سازی برای Google Drive در Mac ، در Launchpad

بسته به نسخه macOS ، هشدار در مورد استفاده از پشتیبان گیری و همگام سازی ممکن است در اولین راه اندازی ظاهر شود.

بر روی “Open” کلیک کنید تا راه اندازی شود.

بر روی Open کلیک کنید تا نسخه پشتیبان تهیه و همگام سازی از Google Drive در Mac خود راه اندازی شود

سپس لازم است که از فایلهای خود پشتیبان تهیه کنید و همگام سازی کنید و به آن اجازه دهید از پوشه دسکتاپ خود نسخه پشتیبان تهیه کند.

اگر ترجیح می دهید اجازه این کار را ندهید ، روی ” Don’t Allow ” کلیک کنید ، اما بعداً می توانید این گزینه ها را پیکربندی کنید. در غیر این صورت ، بر روی “OK” کلیک کنید تا به نسخه پشتیبان و همگام سازی دسترسی پیدا کنید.

تأیید را کلیک کنید تا به پشتیبان گیری و همگام سازی به پرونده های دسک تاپ دسترسی پیدا کنید

با کلیک بر روی دکمه “OK” ، همین مورد را در پوشه Documents خود مجاز کنید.

تأیید را کلیک کنید تا دسترسی پشتیبان و همگام سازی به پوشه اسناد Mac شما امکان پذیر باشد

بر روی ” OK ” کلیک کنید تا به همان دسترسی عکس ها و فیلم های خود دسترسی پیدا کنید. این باعث می شود تا از حساب Google شما نسخه پشتیبان تهیه شود.

برای اجازه دادن به پشتیبان گیری و همگام سازی به عکس های خود ، OK را کلیک کنید ، در غیر این صورت بر روی OK کلیک کنید

با استفاده از مجوزهای صحیح ، Backup و Sync راه اندازی می شوند.

پیکربندی Google Backup و همگام سازی در Mac

پس از راه اندازی نرم افزار Google Backup و Sync با مجوزهای صحیح ، بر روی دکمه ” Get Started ” کلیک کرده و سپس با نام کاربری و رمز ورود حساب Google خود وارد شوید.

در اولین راه اندازی Google Backup و همگام سازی در Mac به حساب Google خود وارد شوید

پس از آن باید پوشه هایی را از Mac خود انتخاب کنید که می خواهید با Google Drive همگام سازی کنید.

برای شروع ، روی “Got It” کلیک کنید و سپس پوشه هایی را که می خواهید همگام سازی کنید در قسمت بالا انتخاب کنید. به طور پیش فرض ، پوشه های دسکتاپ ، اسناد و تصاویر شما همگام می شوند. در صورت تمایل می توانید این موارد را بردارید.

در طی مراحل تنظیم پشتیبان و همگام سازی Google Drive ، پوشه هایی را که می خواهید همگام سازی کنید انتخاب کنید

باید کیفیت بارگذاری عکس و ویدیوی خود را انتخاب کنید.

کادر انتخاب ” Upload Photos and Videos to Google Photos ” را بررسی کنید تا به صورت خودکار این تصاویر را در Google Photos بارگذاری کنید و برای ادامه ، روی “Next” کلیک کنید.

اندازه بارگذاری عکس و فیلم خود را انتخاب کنید و آیا می خواهید در Google Photos بارگذاری شود ، سپس روی Next کلیک کنید

پس از آن باید تصمیم بگیرید که کدام پوشه ها را از حافظه Google Drive خود می خواهید به طور خودکار با Mac خود همگام سازی کنید تا به شما امکان دسترسی سریع را بدهد.

برای شروع بر روی “Got It” کلیک کنید. برای همگام سازی همه پرونده ها از حافظه Google Drive خود یا ” Sync Everything in My Drive ” را انتخاب کنید ، یا با کلیک بر روی گزینه ” Sync These Folders Only ” فایل های جداگانه را انتخاب کنید.

که لیستی از پوشه های موجود را در اختیار شما قرار می دهد. پوشه های مورد نظر برای همگام سازی را بردارید ، روی ” Start ” کلیک کنید تا مراحل پیکربندی کامل شود و سپس همگام سازی پرونده های خود را شروع کنید.

گزینه های همگام سازی پوشه خود را انتخاب کنید ، سپس روی شروع کلیک کنید تا همگام سازی پرونده ها بین حافظه Google Drive و Mac خود شروع کنید

دسترسی به گوگل درایو در مک

پس از پیکربندی نرم افزار Google Backup و Sync ، یک ابزار پیکربندی در نوار منوی macOS شما ظاهر می شود. این امر به شما اطلاعاتی در مورد پیشرفت پرونده های همگام سازی و همچنین پیکربندی Google Drive در آینده می دهد.

نماد پشتیبان گیری و همگام سازی Google در نوار منوی مک

پوشه Google Drive شما برای دسترسی به شما مانند هر پوشه دیگر در Finder ، در قسمت ” Favorites ” در فهرست سمت چپ ، ظاهر می شود. می توانید Finder را از طریق Launchpad خود راه اندازی کنید یا با کلیک روی نماد جستجوی Spotlight در نوار فهرست خود ، آن را جستجو کنید.

این پوشه جایی است که می توانید پرونده ها و پوشه ها را به حافظه Google Drive خود اضافه کنید ، ویرایش یا حذف کنید. همچنین وقتی می خواهید فایل ها را در سایر نرم افزارها ذخیره یا باز کنید ، پوشه ظاهر می شود.

پوشه Google Drive در Finder در Mac

بسته به گزینه های همگام سازی که در طی مراحل تنظیم انتخاب کرده اید ، پرونده های دسک تاپ ، اسناد و عکس شما به طور خودکار با فضای ذخیره Google Drive شما همگام سازی می شوند.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید