پلی استیشن

معرفی کنسول بازی پلی استیشن 5 ( PS5 ) شرکت سونی

بدون شک همه گیمرها منتظر رونمایی از کنسول‌ های نسل نهم مخصوصا پلی استیشن ۵ (PS5) هستند. در این مقاله به مرور اطلاعات منتشر شده از کنسول بعدی سونی می‌پردازیم.

کنسول پلی استیشن ۴ از زمان عرضه‌اش تا به امروز (بیش از پنج سال) خاطرات زیادی را برایمان ساخته است. کنسول فعلی سونی با قدرت سخت‌افزاری بالا و داشتن بازی‌های اختصاصی باکیفیت، بی‌تردید بهترین کنسول نسل هشتم بازی‌ های ویدیویی بوده است، اما در آینده نه‌چندان دور باید میدان را خالی کند تا غول بعدی سونی یعنی پلی استیشن ۵ پا به عرصه صنعت بازی بگذارد. معمولا کمپانی‌های سازنده کنسول تا زمان رونمایی رسمی پلتفرم‌شان اطلاعات زیادی درباره آن ارائه نمی‌کنند. سونی هم اخیرا فقط جزییات اندکی درباره PS5 ارائه کرده است. علاوه بر این، شایعات متعددی نیز پیرامون این کنسول بازی وجود دارند که برخی از آنها خیلی نزدیک به واقعیت به‌نظر می‌رسند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اطلاعات رسمی و همچنین شایعات مهم مربوط به پلی استیشن ۵ بپردازیم. یک ویدیو هم آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید.

تایید نام، ویژگی های جدید دسته و بازه عرضه پلی استیشن ۵

سونی در پستی در بلاگ پلی استیشن تایید کرد که نام کنسول آینده این شرکت، پلی استیشن ۵ خواهد بود. جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی در این پست گفت: «مفتخرم اعلام کنم که نام کنسول نسل بعدی ما پلی استیشن ۵ (PlayStation 5) خواهد بود و ما این کنسول را برای تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهیم کرد. این موارد شاید سورپرایز بزرگی نباشند، اما با شروع انتشار جزئیات جدید درباره دید ما به نسل بعد، خواستیم آن‌ها را برای طرفداران پلی استیشن تایید کنیم.»

رایان اطلاعات بیشتری درباره دید سونی به نسل آینده و برنامه‌های آن‌ها برای دسته پلی استیشن ۵ را هم اعلام کرد: «یکی از اهداف ما برای نسل آینده، افزایش احساس درگیر شدن بازیکن هنگام بازی کردن است و با فرصت این را داشتیم تا با دسته جدید خود، نحوه کمک حس لامسه به غرق شدن بازیکن در بازی را بازتعریف کنیم.»

«با همین هدف، دو نوآوری جدید در دسته پلی استیشن ۵ وجود خواهند داشت. ما از بازخورد لمسی (Haptic Feedback) برای جایگزینی تکنولوژی رامبل (Rumble) که در دسته‌های نسل ۵ به بعد موجود بود، استفاده می‌کنیم. با حس لامسه، شما واقعا گستره وسیع‌تری از بازخورد را احساس خواهید کرد. بنابراین تصادف با دیوار در یک ماشین مسابقه‌ای حس متفاوت‌تری نسبت به تکل زدن در زمین فوتبال خواهد داشت. شما حتی می‌توانید بافتی مثل چمن یا زمین گلی را که در بازی روی آن راه می‌روید، احساس کنید.»

نوآوری دوم، چیزی است که ما آن را تریگرهای قابل تطبیق می‌خوانیم که در دکمه‌های L2 و R2 استفاده شده‌اند. سازندگان می‌توانند مقاومت این تریگرها را طوری برنامه‌ریزی کنند که شما حس لمسی یا بساوشی کشیدن یک تیرکمان یا گاز دادن به یک ماشین آفرود در زمین ناهموارد را به خوبی درک کنید. این ویژگی در ترکیب با بازخورد لمسی می‌تواند تجربه‌ای تاثیرگذار را برای شبیه‌سازی بهتر کارهای مختلف ارائه دهد. سازندگان بازی شروع به دریافت نسخه‌های اولیه از دسته جدید کرده‌اند و ما مشتاقانه منظریم ببینیم قوه تخیل آن‌ها با این ویژگی‌های جدید در اختیارشان، چه چیزهایی خلق خواهند کرد.

سونی در مصاحبه‌ای با وبسایت Wired اطلاعات بیشتری را از کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی کرد. خلاصه‌ای از این اطلاعات را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • پلی استیشن ۵ شامل یک درایو دیسک برای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های ۴K خواهد بود.
  • دیسک‌های پلی استیشن ۵ دارای ظرفیت ۱۰۰ گیگابایتی خواهند بود.
  • نصب بازی‌ها اجباری است، اما کنسول این اجازه را به شما خواهد داد تا تنها یک کمپین مولتی پلیر را نصب کنید یا کل بازی را دانلود کرده و بعد از اینکه بخش سینگل پلیر آن را تمام کردید، تنها آن بخش را حذف کنید.
  • دسته بازی هنوز نام مشخصی ندارد اما دارای اسپیکر و اتصال USB-C بهبود یافته به همراه باتری با ظرفیت بیشتر خواهد بود.
  • تکنولوژی ری تریسینگ در سخت افزار کنسول وجود خواهد داشت.
  • رابط کاربری جدید به شما اجازه مشاهده جزئیات بیشتری از چیزهایی که می‌توانید بازی کنید و کارهایی که دوستانتان در حال انجام هستند، می‌دهد.
  • استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) سازنده عناوینی همچون Shadow of the Colossus و Uncharted: The Nathan Drake Collection در حال کار روی یک بازی بزرگ برای پلی استیشن ۵ است.

شایعات درباره تاریخ انتشار پلی استیشن ۵ چه می‌گویند؟

سونی هنوز به طور رسمی و مستقیم، کنسول PS5 را رونمایی نکرده است، پس نباید انتظار داشته باشیم که تاریخ عرضه این کنسول معلوم باشد. اما همیشه گمانه‌زنی‌هایی که از سوی تحلیل‌گران صنعت بازی مطرح می‌شوند قابل توجه و استناد هستند. در حال حاضر گفته می‌شود که احتمالا کنسول بعدی سونی در سال ۲۰۲۰ به‌ صورت رسمی رونمایی می‌شود و چند ماه بعد هم به انتشار می‌رسد.

نکته مهم این است که سونی فعلا توجهش را از پلی استیشن ۴ برنداشته و به پشتیبانی از این کنسول ادامه می‌دهد. پلی استیشن ۴ نه تنها موفق‌ترین کنسول بازار از نظر تجاری و همچنین استقبال عمومی است، بلکه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ نیز شناخته می‌شود. البته مایکروسافت نیز که در ابتدای نسل کمی از سونی عقب مانده بود، با عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس، به سلطه پلی استیشن ۴ (حداقل از نظر قدرت سخت‌افزار) پایان داد. حالا همه منتظر هستند تا ببینند در نسل بعد کدام کمپانی موفق‌تر عمل خواهد کرد.

قیمت کنسول پلی استیشن ۵ چقدر است؟

با توجه به مشخصات سخت‌افزاری کنسول PS5 می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت آن زیاد باشد. اما نکته قابل توجه آن است که کنسول ایکس باکس وان ایکس با قیمت ۵۰۰ دلار در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد و احتمالا کنسول بعدی مایکروسافت از نظر قیمتی، فاصله زیادی با این مبلغ نداشته باشد. اگر سونی هم بخواهد در میدان رقابت باقی بماند، نباید پلی استیشن ۵ را با قیمتی نجومی روانه بازار کند. البته سونی اخیرا اعلام کرده که قیمت PS5 برای بازیکن‌ها قابل قبول خواهد بود.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. Hi

    My name is Sergey and I am the founder of Creative Bear Tech (https://creativebeartech.com), a lead generation and computer software business founded in London, UK. I have located your business on Facebook and thought that you could certainly benefit from our services as we work with remarkably comparable businesses. We presently have more than 15,000 customers and I am in the process of growing our offering by opening up business offices in the USA and the Baltic States.

    I would like to see you and magaletechnology.ir become our next client!

    Below are a few of our most popular professional services that you may discover valuable for your company.

    1. First Class Quality B2B Databases and Email Marketing Lists for more than 7,000 particular niches and micro niches (most popular with companies that have a wholesale offering).

    2. ONLINE MARKETING computer software. If you are tech savvy, you can use our Internet search engine Scraper and E-Mail Extractor to scrape your very own sales leads for your niche. Some clients use it for locating guest posting opportunities for their website Search Engine Optimisation (over 2,000 active users).

    3. Instagram Management Software for organic Instagram followers, likes and comments. This is among the most popular tool right now and has over 7,000 active users.

    4. S.E.O Services. We also provide S.E.O services on Sweaty Quid Freelance Marketplace (sweatyquid.com). We mainly offer link building as we have a gigantic PBN of over 25,000 websites.

    I want to give you 25% off your next buy with us as a way of welcoming you onboard.

    Please use discount coupon code HELLO2020 for your 25% off any purchase. Valid for 7 days only.

    If you would like to speak to me, feel free to contact me via https://creativebeartech.com/content/contact-us. My personal email plays up sometimes so contact form enquiry would be most ideal. You can also speak with me on +447463563696 (UK phone, GMT time zone).

    Kind regards

    Sergey Greenfields
    Ceo of Creative Bear Tech
    Flat 9, 1 Jardine Rd, St Katharine’s & Wapping,
    London E1W 3WD, United Kingdom
    +447463563696
    https://creativebeartech.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید