پلی استیشن

آیا بازی های پلی استیشن 4 ، 3 و 2 با پلی استیشن 5 سازگار است؟

قابل درک است ، یکی از بزرگترین سؤال در مورد آخرین کنسول پلی استیشن این است که آیا با بازی های PS4 با پلی استیشن 5 سازگار خواهد بود یا خیر. اگرچه ما نمی دانیم PS5 دقیقاً چطور هزینه خواهد شد ، قطعاً ارزان نخواهد بود. بنابراین منطقی است که گیمرها بخواهند بدانند که آیا PS5 با سازگار بودن با بازیهای PS4 ، ارزش اضافی را ارائه خواهد داد یا خیر.

بعلاوه بازی های خارق العاده ای برای PS4 وجود دارد. برای کسی که هرگز یک کنسول پلی استیشن نداشته باشد ، سازگاری با PS4 یک عامل بزرگ است که باید قبل از خرید PS5 در نظر بگیرید.

با نزدیک شدن به انتشار ، پلی استیشن دائماً اطلاعات جدیدی را منتشر می کند ، بنابراین هیئت داوران هنوز درمورد بعضی چیزها اطلاعی ندارند.

آیا پلی استیشن 5 با نسخه های قبل سازگار خواهد بود؟

پاسخ کوتاه بله است! PS5 در نهایت با بیش از 4000 بازی PS4 سازگاری به عقب خواهد داشت. سونی در تلاش است تا از هر عنوان جداگانه با توسعه دهندگان و ناشران عبور کند تا اطمینان حاصل کند که هر بازی می تواند یکپارچه بر روی کنسول جدید انجام شود. اگرچه آنها کتابخانه بزرگی از بازی ها را برای طی کردن دارند ، اما به نظر می رسد سونی می تواند این کار را انجام دهد.

مرتبط: پلی استیشن 5 یا پلی استیشن 5 دیجیتال – کدام کنسول برای شما بهتر است؟

اگرچه همه 4000 عنوان PS4 در ابتدا با PS5 سازگار نیستند ، هدف سونی این است که 100 بازی برتر از PS4 سازگار با تاریخ عرضه PS5 سازگار باشد. آنها 100 بازی برتر را در PS4 تعیین کردند که چقدر زمان بازی آنها توسط بازیکنان در سرتاسر جهان صرف شده است.

سونی پیش از این اظهار داشت كه بازی های PS4 كه در كنسول PS5 با افزایش نرخ فریم و وضوح بالاتر بهبود می یابند. 

لیست بازی های PS4 که با پلی استیشن 5 سازگار خواهد بود

اگرچه مارك سرنی ، معمار اصلی PS5 ، تأیید كرده است كه تقریباً 100 عنوان برتر بازی در PS4 با PS5 سازگار خواهد بود ، اما او دقیقاً مشخص نکرده است كه این بازی ها چه كاری خواهد بود.

فقط می توانیم فرض کنیم که عناوین زیر بخشی از آن لیست خواهند بود. اگر نمی دانید بازی مورد علاقه شما گنجانده شده است ، لیستی از عناوین محبوب ترین یا پر فروش ترین بازی را در PS4 بررسی کنید و می توانید ایده خوبی از آنچه سازگار است بدست آورید.

  • Red Dead Redemption 2
  • God of War
  • Horizon Zero Dawn
  • Overwatch
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • Spider-Man
  • Persona 5
  • Ghosts of Tsushima
  • The Last of Us (Parts 1 & 2)
  • Control
  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Borderlands 3
  • Cyberpunk 2077
  • Monster Hunter: World
  • Death Stranding

همچنین مشاهده کنید: بازی های انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۹

آیا بازی های کنسول های PS قبلی با PS5 سازگار خواهند بود؟

اگر از شما سؤال می شود که آیا بازی های PS3 / PS2 سازگاری با PS5 خواهد داشت ، پاسخ به نوعی متفاوت است. نسخه های دیسک فیزیکی بازی های PS2 و PS3 مشخص نیست که هم اکنون با PS5 سازگار هستند ، هرچند که می تواند با اخبار آینده سونی تعاملی تغییر کند.

با این حال ،PlayStation Now یا PS Now به PS5 خواهند رسید. PlayStation Now یک سرویس پخش جریان مبتنی بر ابر توسط پلی استیشن است که به شما امکان می دهد بازی هایی را که می خواهید در بین نسل های مختلف کنسول های پلی استیشن بازی کنید انتخاب کنید. فقط با بازی های PlayStation به عنوان Netflix فکر کنید. برخی از بازی ها برای آنچه به نظر می رسد برای همیشه در آنجا می ماند ، و برخی از بازی ها تنها پس از یک سال از حضور در آنجا منقضی می شوند.

در حال حاضر مشخص نیست که هزینه این سرویس برای پلی استیشن 5 سونی چقدر خواهد بود – آیا قیمت آن در ماه 9.99 دلار در ماه خواهد ماند یا افزایش می یابد؟ اما تأیید شده است که PS Now مطمئناً به PS5 می رسد. بنابراین بازیهای انتخابی از دوره های PS2 و PS3 وجود خواهد داشت که می توانید در PS5 بازی کنید.

آیا بازی های پلی استیشن 5 روی پلی استیشن 4 کار می کنند؟

خیر، متاسفانه نه. بازی های PS5 به طور خاص برای سخت افزار داخلی به روز شده PS5 بهینه شده است. بنابراین آنها با سخت افزار داخلی PS4 سازگار نخواهند بود.

بازی های PS5 با افزایش سرعت SSD ، ردیابی پرتوهای و وضوح 4K که همراه با PS5 است ، یکپارچه کار خواهند کرد. تمام این ویژگی های فنی به این معنی است که بازی های PS5 در کنسول PS5 بسیار عالی به نظر می رسند ، اما نمی توانند با اجزای سخت افزاری PS4 کار کنند.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید