فتوشاپ

نحوه تغییر میانبرهای صفحه کلید در ادوبی فتوشاپ

ادوبی فتوشاپ به شما امکان می دهد میانبر صفحه کلید را برای هر عملکردی تغییر دهید. ما به شما نحوه انجام این کار و همچنین نحوه تنظیم مجدد میانبرهای صفحه کلید در ویندوز و مک را به مقادیر پیش فرض نشان خواهیم داد.

تغییر میانبرهای صفحه کلید در ادوبی فتوشاپ

می توانید میانبرهای صفحه کلید را برای موارد مختلف در Photoshop از جمله منوهای برنامه و ابزار ویرایش تغییر دهید. برای شروع ، فتوشاپ را در رایانه Windows یا Mac خود باز کنید.

در فتوشاپ ، روی Edit > Keyboard Shortcuts در نوار منو کلیک کنید.

فتوشاپ پنجره “Keyboard Shortcuts and Menus” را باز می کند. در اینجا ، میانبرهایی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب خواهید کرد. روی منوی کشویی “Shortcuts For” کلیک کنید و موردی را انتخاب کنید.

مرتبط: نحوه تغییر اندازه تصویر در ادوبی فتوشاپ

اقلام ارائه شده عبارتند از:

  • Application Menus : این میانبرهای صفحه کلید نوار منو هستند که شامل گزینه هایی مانند File ، Edit ، Image و موارد دیگر هستند.
  • Panel Menus : با این گزینه می توانید میانبر صفحه کلید را برای پنل های مختلف مانند پنل Action ، پنل Properties و موارد دیگر تغییر دهید.
  • Tools : این میانبرهای ابزار ویرایشی است که در سمت چپ پنجره Photoshop نمایش داده می شود. این ابزارها شامل ابزار Rectangular Marquee ، Crop Tool و موارد دیگر هستند.
  • Taskspaces : با این کار می توانید میانبرهای صفحه کلید را برای Select and Mask ، Content-Aware Fill و Neural Filters تغییر دهید.

برای مثال زیر ، “Application Menus” را انتخاب می کنیم.

در مرحله بعدی انتخاب منویی است که عملکردی که می خواهید برای آن میانبر صفحه کلید را تغییر دهید قرار دارد. در همان پنجره در بخش “Application Menu Command” ، روی یک منو کلیک کنید تا عملکردهای آن گسترش یابد.

در منوی باز شده ، عملکردی را که می خواهید برای آن میانبر تغییر دهید کلیک کنید.

اکنون ، میانبر صفحه کلید را که می خواهید به عملکرد انتخاب شده اختصاص دهید ، فشار دهید. کلیدهایی که فشار می دهید در کادر “Shortcut” در کنار عملکرد انتخاب شده ظاهر می شوند.

اگر فتوشاپ قبلاً از میانبر صفحه کلید انتخابی شما استفاده کرده باشد ، یک پیام خطا در پایین پنجره نمایش داده می شود. این پیام به شما می گوید که میانبر صفحه کلید در حال حاضر برای کدام عملکرد استفاده می شود.

می توانید پیام خطای فتوشاپ را نادیده بگیرید و میانبر صفحه کلید را از عملکرد موجود حذف کرده و به عملکرد تازه انتخاب شده خود اختصاص دهید. برای این کار ، روی “Accept” در سمت راست پنجره کلیک کنید.

حتی اگر فتوشاپ هیچ پیغام خطایی نشان ندهد ، روی «Accept» کلیک کنید.

در حالی که در پنجره میانبرها هستید ، می توانید کارهای دیگری مانند حذف یک میانبر را انجام دهید. برای این کار ، میانبر را در لیست انتخاب کرده و سپس روی “Delete Shortcut” در سمت راست پنجره کلیک کنید.

سرانجام ، هنگامی که میانبرهای خود را تغییر دادید ، روی “OK” در سمت راست پنجره کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

میانبر صفحه کلید تازه تخصیص یافته شما اکنون کاملاً فعال شده است. آن را امتحان کنید و همانطور که قرار است کار کند.

تنظیم مجدد میانبرهای صفحه کلید ادوبی فتوشاپ

در صورت تمایل به برگرداندن همه تغییرات ، فتوشاپ تنظیم مجدد میانبرهای صفحه کلید را آسان می کند. این کار همه میانبرهای شما را به حالت پیش فرض بازمی گرداند.

مرتبط: نحوه تنظیم مجدد تنظیمات Preferences در ادوبی فتوشاپ

برای انجام این کار ، فتوشاپ را باز کرده و از نوار منو Edit> Keyboard Shortcuts را انتخاب کنید.

در پنجره “Keyboard Shortcuts and Menus” که باز می شود ، روی منوی کشویی “Set” کلیک کنید و “Photoshop Defaults” را انتخاب کنید.

برای ادامه ، “Don’t Save” را انتخاب کنید.

برای بستن پنجره “OK” را کلیک کنید.

و میانبرهای صفحه کلید شما اکنون دوباره تنظیم شده اند!


عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید