جیمیل

نحوه عوض کردن رمز جیمیل ( Gmail )

ایده خوبی است که به طور مرتب رمز Gmail خود را تغییر دهید تا امنیت حسابتان را حفظ کنید و این کار بسیار اسان است. برای عوض کردن رمز جیمیل مراحل زیر را دنبال کنید.

اگرچه پایگاه داده گوگل از نامهای کاربری و پسوردها در سالهای اخیر بسیار محافظت کرده، اما هنوز هم ممکن است کلاهبرداران از راه های دیگر به ایمیل شما دسترسی پیدا کنند. یکی از رایج ترین حملات، فیشینگ است، جایی که یک هکر ممکن است یک نسخه جعلی از یک صفحه ورود مجدد را ایجاد کند و از شما خواسته شود تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. این صفحات می توانند بسیار متقاعد کننده باشند و اگر فکر می کنید که ممکن است این اتفاق برای شما اتفاق افتاده باشد، تغییر رمز gmail شما، باید اولین اقدام شما باشد .

اگر از یک گذرواژه مشابه برای هر یک از حسابهای آنلاین دیگرتان استفاده می کنید، حساب جیمیل شما نیز ممکن است در معرض خطر باشد. اگر هر یک از سایت ها و رسانه های اجتماعی مورد استفاده شما دارای نقض امنیتی باشد و جزئیات ورود شما نشان داده شود، کلاهبرداران می توانند از رمز عبور مشابه برای ورود به حساب های دیگر شما استفاده کنند. اگر شما هم از یک پسورد برای حساب هایتان استفاده میکنید بهتر است که پسورد جیمیل خود را عوض کنید تا امنیت حساب شما حفظ شود.

آموزش عوض کردن رمز جیمیل

رمز عبور Gmail شما همان رمز عبور حساب Google شماست. برای بازنشانی آن، وارد حساب خود شوید، روی نماد حساب کاربری خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، سپس روی آبی «حساب Google» کلیک کنید.

تنظیمات حساب Google شما در یک برگه جدید ظاهر می شود. “Personal Info” را از لیست در سمت چپ انتخاب کنید و جزئیات بیشتری از جمله نام ، جنسیت ، تولد و عکس پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین می توانید ببینید که چه زمانی آخرین بار گذرواژه خود را تغییر دادید.

برای بازنشانی رمز عبور Gmail خود، روی «Password» کلیک کنید و رمز ورود فعلی خود را برای تأیید هویت خود وارد کنید. سپس از شما خواسته می شود تا یک رمز جدید ایجاد کنید و آن را دوبار وارد کنید. رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و شامل تاریخ تولد یا نام شریک شما نباید باشد. برای بررسی اینکه شما چه چیزی تایپ کردید، روی نماد چشم کلیک کنید تا پسورد شما نشان داده شود.

روی آبی «Change Password» کلیک کنید و یک پیام برای شما نمایش داده می شود از اینکه آیا میخواهید در حساب کاربری گوگل خود در هر دستگاهی که مالک آن هستید، بمانید. اگر تیک هرکدام را بردارید، قبل از اینکه بتوانید ایمیل هایتان را چک کنید، باید با استفاده از گذرواژه جدید خود به حساب خود وارد شوید.

چرا باید رمز جیمیل خود را عوض کنیم؟

جیمیل حجم زیادی از فضای ذخیره سازی برای ایمیل های شما را فراهم می کند، بنابراین بسیار نادر است که شما احتیاج به پاک کردن چیزی داشته باشید. اگر شما نیاز به پیدا کردن چیزی دارید  که سالها پیش دریافت کردید، وقتی حساب شما به خطر بیفتد ان را از دست میدهید پس بهتر است که پسورد جیمیل خود را عوض کنید.

حساب Gmail شما احتمالا یک گنجینه برای اطلاعات شخصی و مالی است، با بخشی از اطلاعات با ارزش ذخیره شده در صندوق ورودی، پیام های آرشیو شده و پوشه فرستاده شده است. برای محافظت از اطلاعات حساب بانکی، گذرنامه های اسکن شده و گواهینامه های تولد، آدرس ها و شماره های تلفن لازم است که رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگر هر دلیلی وجود داشته باشد که جزئیات حساب شما ممکن است منتشر شود یا زمان زیادی از زمان آخرین به روزرسانی آنها گذشته باشد، رمز Gmail خود را در اسرع وقت تغییر دهید.

عاطفه

عاطفه هستم عاشق هندوستان ، فیلم و آهنگ های هندی و سریالای ترکی =) تا حدی هم مشتاق به تکنولوژی هستم =)

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا افزونه بلاک تبلیغ را غیرفعال کنید سپس صفحه را دوباره بارگذاری کنید