آموزش استفاده از میانبرهای متنی در گوگل داکس ( Google Docs )
ویژگی جایگزینی خودکار در گوگل داکس ” Google Docs ” روشی ساده برای ایجاد میانبرهای متنی برای کلمات یا جملاتی است که به طور مرتب در اسناد خود استفاده می کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را به شما آموزش می دهیم .
فعال کردن میانبرهای متنی در گوگل داکس
مرورگر وب خود را باز کنید ، به Google Docs بروید و یک سند جدید را باز کنید.
در نوار منو ، بر روی Tools> Preferences کلیک کنید.
قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که “Automatic Substitution” تیک خورده باشد.
این همان ویژگی است که بطور خودکار hyphens ، en dashes و dashes em را در سند شما ایجاد می کند.
همچنین بخوانید : آموزش اضافه یا حذف کردن سطرها و ستون ها در گوگل شیت
در مرحله بعد ، دو جعبه متنی را مشاهده خواهید کرد . به عنوان مثال ، هر زمان که کلمه “Email” را تایپ کرنید ، Docs آن را با آدرس ایمیل شما جایگزین می کند.
شما همچنین می توانید از این ویژگی برای تصحیح غلط های املایی خود نیز استفاده کنید. در ” Replace ” غلط املایی را تایپ کنید و در ” With ” املای صحیح کلمه را وارد کنید.
نکته : اگر چیزی را کلماتی را با فاصله وارد کنید ، Docs آن را به لیست اضافه می کند ، اما میانبر کار نخواهد کرد. اما در بخش “With” می توانید کلماتی که دارای فاصله هستند را نیز وارد کنید.
می توانید با کلیک کردن روی کادر کنار سمت چپ قسمت “Replace” ، گزینه جایگزینی را که اضافه کرده اید غیرفعال کنید یا با کلیک روی “X” در سمت راست قسمت “With” ، جایگزین را حذف کنید.
برای ذخیره کردن رو ” OK ” کلیک کنید.